Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1Password och rea - sista dagen idag?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har nu ordentligt tänkt tanken att köpa mig 1Password för både min Mac och för iPhone och iPad.

När jag tittar på deras hemsida - Agile Blog | News about 1Password and Knox - så ser jag att det verkar som att dom har 30% rabatt fram tills just idag söndag 8 juli. Dom kallar det en kombinerad Independence Day/Canada Day-rea tydligen.

Såå...min fråga är - priset på svenska Appstore - 265:- - är det ett reapris eller är det ett ordinarie pris - jag kan inte hitta någonstans vad som är vad.

Om det är reapriset så är det så klart ett klipp att köpa idag. Om inte - så väntar jag nog tills Mountain Lion har släppts.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-08 12:25

Jag tror det är reapris, men oavsett om du ändå ska köpa det så kan du ju köpa nu. Du behöver inte vänta till ML kommer, eller är det av någon speciell anledning?

Det är 50% rabatt med det priset har jag för mig.

Ah tack för snabba svar - då passar jag på att köpa!

Anledningen till att vänta var väl mest att jag gissar att 1Password släpps som version 4 om bara några dagar/någon vecka när Mountain Lion lanseras - alltid skönt att slippa hålla på med uppgraderingar och licensnycklar och prylar om man kan slippa.

Kan man känna sig säker på att man automatiskt får nya versionen av 1Password utan extra kostnad om man köper den i Appstore till skillnad direkt från tillverkarens hemsida?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-08 13:00

I datorvärlden kan man aldrig vara säker på något
Uppdateringar av 1Password har funkat kalasbra, inget krångel med nycklar vad jag minns.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-08 14:10

Normalpris ligger 10$ högre. Bra påminnelse, min provversion skulle snart gå ut.
Det är lägre pris på iOS-varianterna också.

För den som inte läst artikeln om lösenordshantering: Sund lösenordshantering i OS X

Jag har använt 1Password ganska länge, gick över från Data Guardian som ständigt uppdaterades o o nu kan jag inte ens öppna innehållet i DG :(.

1Passw. är jättesmidigt o jag tror jag ursprungligen köpte det genom nån Macupdate bundle.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-08 14:47

jag fick en gåvolicens för 112 år sedan och har uppdaterat sedan dess. Ett kalasprogram.

  • Avstängd
  • 2012-07-08 18:56
Ursprungligen av Konrad:

jag fick en gåvolicens för 112 år sedan och har uppdaterat sedan dess. Ett kalasprogram.

...and still going strong

Tack för all input! Nu har jag passat på att shoppa i Appstore!

Det är version 3.9.5 som gäller där - hoppas det löser sig med Mountain Lion!

Passade på att köpa iPad- och iPhone-versionen för 75:- också.

Nu ska jag bara lista ut hur allt funkar också!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-08 15:00
Ursprungligen av Jag_ska_bara:

Det är version 3.9.5 som gäller där - hoppas det löser sig med Mountain Lion!

Det gör det!
1Password was born ready for Mountain Lion | Agile Blog

Tack för påminnelsen, nu gjorde jag också äntligen slag i saken....

Tillägg: Har tänkt på det länge, men ska hela tiden bara.... Ja det där känner du ju tydligen till

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-07-08 14:53

Jag köpte 1Password 2 (08-12-25) för 40$. Uppgradering (09-11-19) till 1Password 3 gick på 20$.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-07-08 14:53

Om du inte har dropbox konto så börja med det: http://www.dropbox.com

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-07-08 14:57
Ursprungligen av kainen:

Om du inte har dropbox konto så börja med det: http://www.dropbox.com

Nästan lika viktigt som 1Password om man har fler datorer och IOS-prylar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-08 18:15

Att 1password inte använder mobile safar utan har en egen browser var en liten besvikelse

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-08 18:37

Tog tillfället i akt och slog till jag också, 75 spänn för appen till iPhone och iPad samt 265 spänn för Mac. Tar ett litet tag att vänja sig vid upplägget kan jag spontant känna men nu har man ändrat lösenord på de viktigaste tjänsterna/sajterna.

Att synca keychain till Dropbox känns lite sådär, av flera anledningar. Jag har inte läst på så jag vet vilken kryptering som ligger på denna filen men de rent praktiska anledningarna känns värre, så som om man skulle få sitt Dropbox-konto hackat så känns det sådär att ha nyckelringen där. Det är ju givetvis praktiskt men det känns inte helt hundra ur säkerhetsaspekten.

Någon som har andra bra tips på upplägg med 1Password?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-08 19:06
Ursprungligen av zinned:

Tog tillfället i akt och slog till jag också, 75 spänn för appen till iPhone och iPad samt 265 spänn för Mac. Tar ett litet tag att vänja sig vid upplägget kan jag spontant känna men nu har man ändrat lösenord på de viktigaste tjänsterna/sajterna.

Att synca keychain till Dropbox känns lite sådär, av flera anledningar. Jag har inte läst på så jag vet vilken kryptering som ligger på denna filen men de rent praktiska anledningarna känns värre, så som om man skulle få sitt Dropbox-konto hackat så känns det sådär att ha nyckelringen där. Det är ju givetvis praktiskt men det känns inte helt hundra ur säkerhetsaspekten.

Någon som har andra bra tips på upplägg med 1Password?

Du kanske sett detta dokument redan, men jag postar länken i alla fall. Där står det beskrivet om säkerheten 1Password – Dropbox.
Security of storing 1Password data in the Cloud | 1Password 3 User Guide

Så länge jag har starka lösenord på berörda platser bekymrar jag mig inte alls.

Glöm inte att ni ej behöver appen på er Mac eller PC (även om det är att föredra) för att komma åt lösen "when on the road"

1PasswordAnywhere | 1Password 3 User Guide

1
Bevaka tråden