Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Serveranslutningar Avbrutna" Time Capsule

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Riktigt störande, men ibland så hoppar det fram en ruta som det står "serveranslutningar avbrutna" där jag kan välja ignorera eller koppla ifrån Time Capsulen om jag minns rätt.

Varför det???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-08 07:45
Ursprungligen av brainstorm:

Riktigt störande, men ibland så hoppar det fram en ruta som det står "serveranslutningar avbrutna" där jag kan välja ignorera eller koppla ifrån Time Capsulen om jag minns rätt.

Varför det???

Är det i samband med att du väcker datorn från vila? I så fall brukar det bara ta några sekunder så hittar nätverket TC igen och då kan du ignorera rutan, den försvinner av sig själv efter några sekunder. Eller händer det när du är sitter och jobbar framför datorn? Och om du trycker ignorerar och sen väljer att gå in på din TC, kommer du in på den då?

det händer när jag väcker datorn och ibland när jag använder datorn så hoppar den upp. Det är bara att trycka ignorera, sen kommer jag åt den igen. men jobbigt bara att behöva trycka på ignorera

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-08 14:28
Ursprungligen av brainstorm:

det händer när jag väcker datorn och ibland när jag använder datorn så hoppar den upp. Det är bara att trycka ignorera, sen kommer jag åt den igen. men jobbigt bara att behöva trycka på ignorera

Ok, men då är det för att den inte har kontakt med nätverket (din TC) just då, när man väcker datorn kan det ta några sekunder innan du har kontakt med din TC.

1
Bevaka tråden