Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tanka av bilder med XQD-läsare via USB3 till Mac Pro

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis fått min Sony XQD-läsare och ett LaCie PCI USB3-kort som installerats till en Mac Pro. Tyvärr fungerar det inte att läsa av bilderna via USB3-kortet (framgår dock inte av LaCies marknadsföring) eftersom XQD-kortet inte monteras på skrivbordet. Det blir kontakt som visas genom blå lampa som lyser. Dock kan jag tanka av bilderna via vanligt USB på datorn. Men då XQD tillåter högre överföring vill jag dra nytta av snabbheten där.
Har du någon erfarenhet av USB3-kort som fungerar till Mac Pro eller något annat bra tips om detta!

Har du installerat LaCies drivrutiner?

LaCie USB 3.0 Driver for Mac OS

Jag har installerat drivrutinen men det fungerar ändå inte. Drivrutinen endast gäller "for divices such harddrives and others" säger man på LaCie.
Tycker det är tråkigt att man inte utförligt skriver mer för Mac (till windows funkar det enl. dom) att det inte går att koppla in annat än "devices".

Kommer thunder bolt -läsare snart tydligen.. Snabbare minneskort till Nikon D4 - Fotosidan

Det var ju bra att veta. Fast nu har ju inte min Mac Pro thunderbolt.

1
Bevaka tråden