Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Satt i 16gb ram men MPB hittar bara 8?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Har precis köpt nytt minne till min MBP Late 2011 Modellidentifierare: MacBookPro8,2
Vad jag förstod kunde man sätta in 16gb ram i den, nu har jag köpt det och installerat men datorn visar bara att den har 8gb ram, 4 i varje slot.
Hur kommer detta sig? Är något fel? Kan program som Photoshop använda 16 ändå?
Tacksam för hjälp

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-04 15:48

Är det två st 8 GB PC3-10600S DDR3 1333 MHz-moduler som du har satt i?

Ja precis!

CORSAIR 8GB DDR3 1333MHZ (1X8GB) SO-DIMM - IMAC/MACBOOK/MACPRO två såna i ett kit köpte jag från dustin

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-04 15:51

Kolla så att du verkligen har tryckt i modulerna ordentligt så båda ger kontakt.

Jag tror dom skall vara det, första gången jag startade pep det i datorn då starta jag om den och tryckte i dom hårdare.
Nu visar den att de sitter 4gb i varje slot så den måste väl känna av att de sitter något i bägge?

Har du bättre koll än mig, visst borde denna modell stödja 16gb?

Ja, den kan hantera 16 GB.

Ja, MacBookPro 8,2 ska inofficiellt stödja 16 GB (officiellt 8 GB). Se här: EveryMac.com (vet inte om det är exakt den modellen, men samma gäller för hela "8,2"-familjen.

Är du säker på att det är ett 2x8-kit du har köpt, och inte ett 2x4-kit? Och även om du har köpt rätt, så kan de ju ha levererat fel.

Jag gjorde det en gång till och nu funkar det, underbart!

Och tack för otroligt snabb hjälp här i forumet, riktigt bra!

En off-topic fråga:
Jag köpte även en SSD disk som jag tänkte installera i eftermiddag, om jag sätter i en helt tom HD i datorn, hur får jag in OSX på den?

Det kan du läsa om på Apples hemsida.

OS X Lion: About Lion Recovery

Tack för länken!

1
Bevaka tråden