Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP hittar ej skrivare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-03 12:09

Har en Wifi skrivare och försöker att få MBP att hitta den och har nu försökt att installera program och dyligt, men inget fungerar. Nu går det inte att installera programmet för skrivaren längre???
Kommer bara till första steget och ibland det andra, och då slocknar fönstret för installationsprogrammet.
Jag har hört så mycket om hur lätt det var med en MBP, den bara hittar att det finns en skrivare i närheten och man får frågan om man vill installera den, men detta gäller inte mig
Skrivaren är en Epson Stylus PX720 WD

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-03 12:16

Du kanske ska titta på Epsons hemsida om det finns några nyare drivrutiner. Även om skrivaren är ny kan den ha legat på en hylla länge.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-07-03 15:39

En annan grej som jag skulle testa var att koppla in skrivaren till din MBP via USB och köra igång Programuppdatering på Macen. Många skrivare har stöd direkt i OS x utan att du behöver installera något från leverantören. Testa detta! Jag är nästan säker på att det grejar biffen. Glöm nu bara inte att ha skrivaren påslagen när du kör Programuppdatering.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-03 17:10

Nu har jag fått igång det. Vet inte vad som var fel.
Ibland så dök skrivaren upp i menyn_lägg till skrivare_ men gick inte att komma vidare utan menyn slocknade för att senare inte finnas där. Installerade om skrivaren och nya LAN inställningar och in med skivan igen........ efter några omgångar med detta så satt den där.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-07-03 15:33

Här kanske du kan hitta något som löser dina problem.
Epson Stylus Photo PX720WD : Troubleshooting

Ja, det funkar oftast ganska smärtfritt med Mac, men det kräver också att tillverkare av kringutrustning gör ett ordentligt jobb.

1
Bevaka tråden