Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lion Server fungerar inte på Mountain Lion

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag gjorde misstaget att köpa Lion Server när jag hade 10.8 på appstore. Är det någon som vet när det kan börja fungera, när de gjort uppdateringarna klart?

Vad menar du? När Lion Server kan börja fungera? Det gör det väl redan? Vilka uppdateringar till vadå?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-07-03 12:50

Gissningsvis när Mountain Lion släpps om några veckor
Alternativt får du nedgradera till 10.7 på den tänkta servermaskinen.

Jag har 10.8, köpte OSX Lion Server och fick felmeddelandet att det inte fungerar med den här versionen "Du har Server-1 1.4.3"

Reklamera köpet. De brukar vara medgörliga. Eller som Drakfot säger, nedgradera till 10.7 på maskinen ifråga. Du kan ju med ditt utvecklarkonto ta ner 10.8 Server istället.

Blir nog att jag kör 10.7 ett tag iallafall, verkar lättast

Fan, nu låter inte datorn mig "nedgradera" till 10.7 för jag har ett nyare system, blir gaaaalen!

Någon som vet hur man går tillbaka?

Installerar om genom att boota upp från "Lion-installeraren"

Dum fråga, men hur väljer jag Lion-installeraren, dyker inte inte upp i "starskivorna"

Ladda ner OSX Lion igen och skapa en bootbar skiva eller USB-sticka.

Botbar, de betyder att de slutar på .dmg eller hur?

Ursprungligen av Petter Lindskog:

Botbar, de betyder att de slutar på .dmg eller hur?

Serial Serveur » Lion DiskMaker (US)

Please note that Lion DiskMaker isNOT compatible with OS X Mountain Lion Developer Preview. This should come in a future version. - [FONT="Verdana, Arial"]typistkt. inget vill gå min väg[/FONT]

Snällla snälla fantastiska matare- hjälp mig får tillbaka 10.7 Får jag riktigt bra hjälp så får den som hjälper mig ett Itunes-presentkort.

Ursprungligen av Petter Lindskog:

Snällla snälla fantastiska matare- hjälp mig får tillbaka 10.7 Får jag riktigt bra hjälp så får den som hjälper mig ett Itunes-presentkort.

Lägg Lion på en bootbar USB-sticka ett bränn en CD. Ta en backup på allt du har i ML och risa om.

Gör det manuellt istället för script då.

How to make a bootable Lion install disc or drive | Macworld

Ännu en dum fråga - jag har ny lyckas göra en Lion usb-sticka. Men hur bootar jag från den, den dyker inte upp vid "systeminställningara" Ska man trycka på ngn knapp när man startar om?

Ursprungligen av Petter Lindskog:

Ännu en dum fråga - jag har ny lyckas göra en Lion usb-sticka. Men hur bootar jag från den, den dyker inte upp vid "systeminställningara" Ska man trycka på ngn knapp när man startar om?

Make a Bootable Mac OS X 10.7 Lion Installer from a USB Flash Drive

Ursprungligen av Petter Lindskog:

Ännu en dum fråga - jag har ny lyckas göra en Lion usb-sticka. Men hur bootar jag från den, den dyker inte upp vid "systeminställningara" Ska man trycka på ngn knapp när man startar om?

prova håll nere ALT vid uppstart.

All tack till alla som engagerat sig i det här, fungerar nu som en extra hårddisk! TACK TACK TACK hade aldrig klarat det annars.

1
Bevaka tråden