Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan vitt streck vara döda pixlar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 51157
  • 2012-07-02 22:39

Hallå alla.
Jag köpte en ny macbook 13" för ca 2 veckor sedan på mediamarkt.
Nu har jag upptäckt ett vitt streck mitt på skärmen. Inte särskilt stort och det syns som bäst mot vit bakgrund. Kan det vara död/döda pixlar.

Är det bara att åka in och byta den tror ni? var ju som sagt bara ca två veckor sedan jag köpte den

Ursprungligen av elwis4:

Är det bara att åka in och byta den tror ni?

Åka in? Ja.
Bara att byta ut? Nja.

Du får nog vara beredd på att de kanske vill ta in den på undersökning/reparation först, innan du får en ny. Så gör de flesta återförsäljare.

Med lite tur får du en ny direkt, men det är inget du kan ta för givet.

Min egen erfarenhet av MediaMarkt:
Jag köpte en iPod Touch på MediaMarkt för några år sen. Halva touchskärmen slutade fungera efter bara ett par dagar. Fick lämna in den. Fick en ny efter några dagar.

  • Medlem
  • 51157
  • 2012-07-03 06:46

OK.. tack för tipset.. Får väl åka in i eftermiddag och se vad de säger

Vilket är bäst? Att åka till mediamarkt där den är inköpt eller en premium reseller, typ machuset?

Senast redigerat 2012-07-03 08:03
Ursprungligen av elwis4:

OK.. tack för tipset.. Får väl åka in i eftermiddag och se vad de säger
Vilket är bäst? Att åka till mediamarkt där den är inköpt eller en premium reseller, typ machuset?

Ta kontakt med det Media Markt-varuhus där du har köpt din produkt. Om de hellre vill ta in den på garantiservice så rekommenderar jag att du nekar det och vänder dig direkt till en återförsäljare likt MacHuset som utför service direkt på plats. Stora kedjorna brukar använda sig av Anovo, vilket är ett företag som kan dra åt helvete.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-24 14:04

Kan det vita strecket vara av samma typ som diskuteras i 2011 MBA - Faint 'white' horizonatal lines middle of screen - MacRumors Forums

1
Bevaka tråden