Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Balansen på högtalarna i MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena guys!

Jag är ganska säker på att jag upplevde detta med min gamla MBP, men har inte möjlighet att testa detta, så jag vänder mig till er!
Det är så att jag upplevt att min nya MBPs vänster högtalare verkar panorerad mer åt center! Den högra låter rätt! Detta sabbar stereobilden och det känns som jag lyssnar på musik (och film) i mono!

Om ni går in på denna sida så kan ni enkelt testa vänster respektive höger och se om ni upplever att det är någon skillnad!

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-29 15:00

Hmm kan tycka att det är väldigt marginalt, men kan tycka att min vänstra högtalare kommer mer från typ A tangenten än från själva högtalaren, men nu e jag petig

Late '11 MacBookPro, panoreringen verkar helt korrekt.
Klart lika vänster resp höger.

Tack för hjälpen!
Det kanske är min hörsel som är nedsatt! Nej, men jag tror det är något lurt, får se om någon mer svarar!

Sitter inte subwoofern mer på vänster sida?

FUCKIN EL!
Lyssnar typ ALDRIG på musik direkt i datorn, och när jag gör det tänker jag inte direkt på stereobilden för att det är så sjukt dåligt ljud!
men jag har exakt samma sak när jag kör "testet" på sidan.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-06-30 11:43
Ursprungligen av PeeMaN:

FUCKIN EL!
Lyssnar typ ALDRIG på musik direkt i datorn, och när jag gör det tänker jag inte direkt på stereobilden för att det är så sjukt dåligt ljud!

Jämfört med många andra bärbara så har Macbook Pro bra ljud även iPad låter förvånansvärt bra om inspelningen är välljudande.

Ursprungligen av Gordy:

Jämfört med många andra bärbara så har Macbook Pro bra ljud även iPad låter förvånansvärt bra om inspelningen är välljudande.

Jag jämför inte med något utan konstaterar att ljudet är kasst. Du får söka lite i forumet för att få mina åsikter om att lyssna på musik och se på film.

När jag ibland ser på någonting på en av våra MacBook Pro så förvånas jag hur bred stereo "bilden" faktiskt är, ljud som hörs långt bortom datorns fysiska riktning.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-02 12:13

Länken från inlägg #1 var kalas. Finns det någon sida där man kan testa andra kanaler i ett 5+1, 6+1 och 7+1-system?
En del filmer ger (spec i VLC) huvudljudet (konversationen) i vänstra bakre högtalaren, medans andra filmer verkar korrekt.

Alltså, det här stör mig något fruktansvärt! Om ni spelar upp något ljud och går in i ljud i Systeminställningar och panorerar ljudet till höger och sedan till vänster.. Det är en riktigt stor skillnad i kvaliteten på högtalarna! Vänster låter som en budgetvariant av höger.
Upplever ni samma sak?

Det låter som om du kanske har en kass högtalare helt enkelt.

1
Bevaka tråden