Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte att mata ut skiva från Macbook Pro.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-27 22:24

Hej!

Jag har en Macbook pro från 2009. Jag har formaterat den och försökt installera om OS X, det verkar dock vara något
knasigt med skivan. Jag vill därför ta ut skivan och prova att installera från en annan.. men det verkar inte gå. Det händer inget när jag trycker på "mata ut skivan-knappen", när jag går in i skivverktyg och markerar skivan och "mata ut" så står det att den används och därför inte kan matas ut. Jag har provat att starta om datorn, men då startas den från installationsskivan och då kan skivan inte mastas ut eftersom den ju används... Knepigt!

Någon som vet hur jag kan få ut skivan på annat sätt?

Tack på förhand!

Starta om din dator och håll nere Eject-knappen direkt när du tryckt på strömbrytaren.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-27 23:09
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Starta om din dator och håll nere Eject-knappen direkt när du tryckt på strömbrytaren.

Åh tack!! Efter två timmars klurande kom jag på den briljanta idén att fråga här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-01 09:52

Jag har samma problem - fast orsaken är en dotter som gärna ville stoppa i en film trots att det redan satt en skiva i. Jag har testat alla möjliga sätt att tvinga ut skivan utan resultat. Saknar gem-hålet...

Ursprungligen av wonko:

Jag har samma problem - fast orsaken är en dotter som gärna ville stoppa i en film trots att det redan satt en skiva i. Jag har testat alla möjliga sätt att tvinga ut skivan utan resultat. Saknar gem-hålet...

Det låter som om något blivit förstört inuti läsaren. Kanske samma lösning som den här: http://www.99mac.se/imac-mac-mini-mac-pro/231888-dvd-har-fastnat-i-imac.html#post2009072 ?

1
Bevaka tråden