Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G4 867 .. vill inte boota

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett problem, kom över en G4 867 mhz (första Quicksilver om jag inte minns fel) och den vill inte boota.

Har ström till moderkortet och den röda dioden som normalt sett lyser när datorn är igång bara blinkar.

Någon som har förslag på vad jag kan göra för att få igång den igen.

Jag har nästa samma problem och är också intressera av tips om vad som kan ha gått snett. Min Quicksilver 733 ville inte starta längre efter ett strömavbrott (Västerort i Stockholm i går ). När jag trycker på startknappen lyser knappen ögonblickligen men inget händer. När jag öppnar maskinen låter det lite grann om kraggen, så helt död är nog inte den. Jag börjar misstänka att kanske moderkortet gått sönder p g a någon "power surge" (vad heter det på svenska?) eller nåt.

Någon som vet vad som pågår här...?

  • Medlem
  • 2003-07-05 23:33

Hej,
tryck in resetknappen på moderkortet när datorn är avstängd. Sedan kan du boota igen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mcia
Hej,
tryck in resetknappen på moderkortet när datorn är avstängd. Sedan kan du boota igen.

Tack mcia! Jag blev lite orolig där ett tag. Följdfråga: är det någon som känner till exakt vad det är resetknappen på moderkortet gör?

Min maskin vill fortfarande inte boota .. även om jag har tryckt på reset knappen på moderkortet ..

finns det något annat som kan göras?

1
Bevaka tråden