Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa fjärrkontrollen till Android för att styra en mac (VLC och spotify)?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

[HR/]Har en macbook med OS X där jag främst vill kunna fjärrstyra VLC och Spotify med min Androidtelefon. Har sett Unified Remote men det fungerar bara på PC.

Vilken är bästa appen till Android för att styra VLC och Spotify på en mac?

Har inte Spotify en egen fjärrapp för Android precis som det finns för iOS?

Till VLC o en massa annat använder jag Mobile mouse: Mobile Mouse for the iPhone, iPod & iPad

Den finns till såväl iOS som Android. Du installerar en server app på datorn o sedan sätter endast fantasin gränser för vad du kan o inte kan styra

(...är iOS-användare själv...)

Och nu till 10.000-kronorsfrågan......
En modern Mac kan ansluta både mus och tangentbord trådlöst via Bluetooth. Varför ända in i h-e kan man inte ansluta en iPhone via samma bluetooth och använda som fjärrkontroll. Varför måste samtliga appar bygga på att enheterna befinner sig i samma wifi-nät? Om man bara har en enda sketen dator hemma och inget internet, dvs ingen router, så finns ingen smidig lösning. Sjukt stenålder att använda wifi istället för bluetooth. Det underliga är att min gamla Ericsson R520 kunde styra macen via bluetooth. Fans även en radiostyrd bil till den:)
/m

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-27 14:42

Du kan köra WiFi Ad-hoc utan en accesspunkt/router...

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-06-28 08:15
1
Bevaka tråden