Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är detta en bra deal eller?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple MacBook Pro 15,4" MD318 - Elgiganten

En MBP 15 förra generationen för 12 000 kr? Det är väl en bra deal? Vet inte om jag ska köpa den nya MBA 13 eller denna.

Vad säger ni?

Känns som en bra deal 5000 billigare än årets modell tror dock det hänger på hur du har tänkt använda datorn MBA känns som en smidig reskamrat medans MBP är en kraftfullare dator mer anpassad för spel och tyngre program samt att du lätt kan uppgradera hårddisken i den vilket du inte kan i MBA

Ursprungligen av MBagewitz:

Apple MacBook Pro 15,4" MD318 - Elgiganten
En MBP 15 förra generationen för 12 000 kr? Det är väl en bra deal? Vet inte om jag ska köpa den nya MBA 13 eller denna.
Vad säger ni?

Jag skulle utan tvekan köpa den istället. Uppgradera den senare med en SSD-hårddisk och maxat RAM-minne.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-06-27 23:44

Om jag så vore säljare så skulle jag köpa den.

Bra pris! Enda minuset kan vara skärmen. De fanns med två upplösningar 1440x900 och 1680x1050, denna har den mindre upplösningen. Så är inte det något hinder så är det bara att köpa

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-06-28 19:24

Det är stor skillnad på MBA13 och MBP15.
Behöver du processor och grafikprestanda eller bärbarhet?
Förra generationen MBP15 är fortfarande bra mycket snabbare än MBA, samt att du kan få in 16GB ram, uppgradera SSD själv och byta superdriven mot en hårddisk

Jag fick fatt i toppmodellen av late 2011 för 13000 ("begagnad" men ouppackad) och är jättenöjd med det.
Lade till drygt 3000 för en 256GB SSD och 16GB ram, optibay hade jag redan, men de finns för runt 200:- på ebay, så satte den medföljande 750GB disken där.

12000 för "low-end" låter som ett bra pris, särskilt om det är från affär.

1
Bevaka tråden