Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bravo aftonbladet

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Satt och surfade igår och höll på att sätta colan i vrångstrupen.

Rubbe på aftonbladet:
"Var sjätte gynpatient sexuellt utnyttjad"

Ingress:
"Var sjätte svensk gynekologpatient uppger att hon utsatts för sexuella övergrepp. En av tio har tvingats till sex, visar en ny nordisk undersökning skriver Svenska Dagbladet"

AHHHHH.. jag visste att det bodde små k*tbockar på landets gynmottagningar - dom utnyttjar våra tjejjer! FY

Vid närmare granskning av artikeln visade det sej dock att så inte var fallet. Jag mailade aftonbladet och påpekade att det nog var läge att byta rubbe - sannolikt är det inte bara jag som noterade fel... det blev:

"Var sjätte gynpatient tidigare sexutnyttjad"

Något bättre...

Bra respons från aftonbladet - någon mer här på 99mac som mailat och påpekat varefter dom har justerat i artikeln?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-04 12:26

Aftonbladet är sköna...
Här är en dagsfärsk nyhet som påstår (bortsett från att Regina Lund ska läsa dikter naken i mobilen) att "operatören 3 verkar i G-systemet".
www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,327499,00.html

Det där G-systemet verkar spännande...

Angående 3. Dom är ju pajaser. Man streamar inte deras filmer. Utan laddar hem dom! (och det tar hundra år också) Blää...
I Japan har man streamat MPEG4 till mobiler i 2 år nu.. Vakna liksom, eller joina Cirkus Scott.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-04 13:43

Och företagsnamnet. 3? Med en trea som logga? Vad är det för något? Säger inte ett smack om vad företaget arbetar med.

"-Jag jobbar på 3."
"-Jaha, TV3 då?"

"-Jag ringer från 3."
"-Tre vadå?"

Ja, ni fattar. Idiotin firar triumfer.

Personligen tror jag ingen behöver såna där tjänster, och få kommer att vilja betala för dem. Vi får väl se hur länge 3 klarar sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-04 13:50

Nu har AB ändrat rubriken till "Var sjätte svenska utsatt för övergrepp". Jävla klåpare!

Artikeln finns här.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Och företagsnamnet. 3? Med en trea som logga? Vad är det för något? Säger inte ett smack om vad företaget arbetar med.

"-Jag jobbar på 3."
"-Jaha, TV3 då?"

"-Jag ringer från 3."
"-Tre vadå?"

Ja, ni fattar. Idiotin firar triumfer.

Personligen tror jag ingen behöver såna där tjänster, och få kommer att vilja betala för dem. Vi får väl se hur länge 3 klarar sig.

Tjänsterna kommer. Men dom kan inte kosta 3 kr styck + abonnemang 400 kr i månaden. Och ja, jag tror dom dukar under när dom övriga telefolket kommer med 3G lösningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-04 14:35

Tjänsterna måste finnas där från början, redan innan tekniken är utbyggd. Annars kommer utvecklingen obevekligen att springa ifrån tekniken och kostnaderna att skena iväg. Finansieringen måste finnas där redan från starten.

Off-topic om 3:

Deras positioneringsrelaterade tjänster är bra.
Täckningen är klart tveksam.
Luren man 'får' (nec e606) suger stora stenar. Kraschar som den värsta prototyp och har en batteritid på typ fyra sekunder... Fast jag är ju miljöskadad av att ständigt utsättas för nästa och näst-nästa generations mobiler, så...

Men lite kul är det med videotelefoni.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-04 16:38

Vad fan är "positioneringsrelaterade tjänster"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-04 17:13

Jag har två NEC e808S hos mig här nu.

Återstår att se om de är något att ha.
Än så länge är betyget inte alltför gott...

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Tjänsterna måste finnas där från början, redan innan tekniken är utbyggd. Annars kommer utvecklingen obevekligen att springa ifrån tekniken och kostnaderna att skena iväg. Finansieringen måste finnas där redan från starten.

Tjänsterna finns. Tekniken också. Finns i t.e.x Japan i över två år. Men det handlar mest om att 3 är helt efterblivna.

Videotelefoni är coolt. Fast 3s variant är ett skämt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Jag har två NEC e808S hos mig här nu.

Återstår att se om de är något att ha.
Än så länge är betyget inte alltför gott...

Kolla gränsittet. Upp på scorllen är höger o.s.v

tycker att det är lite boo.com varning på Tre.

massa med reklam över hela stan, tidningar och tv och ändå är det egetnligen inte så mycket dom erbjudar när det kommer till kritan...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-04 20:31
Citat:

Tjänsterna finns. Tekniken också. Finns i t.e.x Japan i över två år. Men det handlar mest om att 3 är helt efterblivna.

Skillnaden är väl att japanerna skapade tjänsterna och fixade intäkterna först.

Kolla URLen på startsidan förresten!

http://i3you.tre.se/i3you/?size=normal

WTF?

1
Bevaka tråden