• Medlem
  • Linköping
  • 2012-06-26 18:03

Jag har problem att få mitt Trådlösa Appletangentbord att fungera till min PC med Windows 7. Jag har provat olika drivrutiner och olika uppdateringar av Windows men det bästa jag har lyckats med är att minimera störningarna till en försening på 2 sekunder när man inte tryckt in någon tangent senaste ~10 sekundrarna. Verkar som någon typ av "microsömn". En sämre installation ger lagg på 0,5-5 sekunder för såväl nedtryck som uppsläpp av samtliga tangenter alltid = obrukbart.

Problemen beror inte på dåliga batterier. Blåtandsadaptern är en Deltaco BT-107 Klass 1 https://www.deltaco.se/products/items/itemid/%28BT-107%29/index.aspx och datorn är en 4 månader gammal stationär burk med fullt uppdaterat Windows 7. Tangentbordet är ett trådlöst aluminiumbord från 2007 med firmware 1.1 Aluminum Keyboard Firmware Update 1.1

Som mjukvara till Bluetoothadaptern kör jag medföljande Blue Soleil där jag har uppdaterat till v8.0.395.

Tacksam för hjälp.

Edit: Det beror heller inte på för långt avstånd. Tangentbordet är <2m från bluetoothadaptern.