Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur länge har regeln om att man måste utveckla får såväl iPhone som iPad funnits?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken lyder.
Hur länge har apple ställt kravet att man måste utveckla appen för såväl iPhone som iPad för att få igenom den?

Det kan väl inte stämma? Finns gott om nya appar som bara finns för ena plattformen

Det är ju samma plattform...eller? Bara upplösningen på grafik som kan skilja?

Ursprungligen av Zimmerman:

Det är ju samma plattform...eller? Bara upplösningen på grafik som kan skilja?

Det är så att ett företag som utvecklat en app åt oss blev rejectade när de skulle få upp den på app store. Anledningen enligt dem var att de inte gjort en version anpassad till iPad. Då tänker en lekman som jag att det borde de haft koll på. Därav min fråga.

Ursprungligen av Björn i Malmö:

Anledningen enligt dem var att de inte gjort en version anpassad till iPad.

Man får inte alltid mycket info, men lite mer än så behöver vi.

Ursprungligen av Björn i Malmö:

Som rubriken lyder.
Hur länge har apple ställt kravet att man måste utveckla appen för såväl iPhone som iPad för att få igenom den?

Det har jag aldrig hört talas om.

Kanske företaget som utvecklat appen bara skalat upp samma interface till iPads format? Lika med icke iPad-anpassad app, gör man det kan man lika gärna bara släppa den för iPhone.

Eller så har man markerat att den är för både iPhone och iPad, fast egentligen endast anpassad för iPhone (ser alltså crap ut på iPad).

Nåt sånt..

1
Bevaka tråden