Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uthyres: Skyskrapa i Malmö

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-06-25 13:28

Vi ska lämna våra lokaler innan kontraktet går ut. Om någon behöver lite yta (eller utsikt) kan man ta över hela eller delar av Krusegatan 19 i Malmö.

  • Medlem
  • 2012-06-25 14:52

Detta är inget skämt, om någon trodde det.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-06-26 16:26

Nej, jag vet, och det känns lite lagom märkligt. Äger man inte huset då antar jag?
Så går det när man är "listig"; sälja ut huset man byggde till extern företag för att sedan hyra tillbaka det. Smart drag nån gång i något skattemässigt hänseende. Och nu blev det jobbigt för hyran blev för dyr så man flyttar från sitt hus.. eller?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-26 16:41
Ursprungligen av bollman:

Och nu blev det jobbigt för hyran blev för dyr så man flyttar från sitt hus.. eller?

Jag har för mig att SDS inte alls är så mycket folk ständigt på plats längre så de behöver inte alls lika mycket yta som förr.

  • Medlem
  • 2012-06-26 23:09

Då, 1964 eller när det var, jobbade över 1000 personer där. Nu är vi kanske 300-400. Det är ödsligt värre.
Att vi sålde berodde inte på nåt smart skattetrix, utan jag har för mig att det låg politiska skäl i botten. Men det är inget jag vet säkert.
Det är heller ingen snabb vinst att flytta ut redan nästa år, men det bedöms vara så viktigt att komma ner på stan att vi tar den kostnaden.

Senast redigerat 2012-06-27 10:39

Man växte ju ur de delar av huset som huserade tryckpressen, så den biten flyttades till Fosie. Då fick man ju än mer tom yta över förutom att man dragit ner på personal. Det är en rätt maffig byggnad....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-12 13:57

Jag har varit på kulturredaktionsfest i det stora fönstret högt däruppe. Missade nästan utsikten då dimman låg tät över stan. Hade jag haft pengar skulle jag hyrt bara den avdelningen. För fest och som privat eremitgrotta.

  • Medlem
  • 2012-09-12 13:59

Den våningen är nästan intakt från när huset byggdes. Mad Men à la Malmö.

Så fort jag blivit miljardär på mina investeringar i tobak, olja och andra moraliskt tvivelaktiga branscher så ska jag köpa hela kåken och inrätta mitt högkvarter där. På översta våningen ska jag inreda en exakt kopia av SPECTRES gömma från valfri Bond-film. Inklusive äcklig vit katt och allt.

  • Medlem
  • 2012-09-12 14:26

Faktum är att vi hade ett konferensrum vi kallade James Bond-rummet pga dess spejsiga inredning. Såg ut som nåt från Moonraker.

1
Bevaka tråden