Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mindre än 12 kr för ett års elförbrukning av iPad

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som Gruber påpekar, vi ska vänta en stund så kommer de braskande rubrikerna... "Ipad dubbelt så dyr att ladda som Iphone"

Ursprungligen av BlackSmp:

Som Gruber påpekar, vi ska vänta en stund så kommer de braskande rubrikerna... "Ipad dubbelt så dyr att ladda som Iphone"

Japp. Och sen kommer Greenpeace att ge sig på Apple för att de förbrukar ström. Överhuvudtaget.

För att koppla till annan tråd: skulle det vara indusktionsladdning då får vi dubbla eller trippla summan :-D.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2012-06-25 13:48

Så kostnaden för att göra sig av med fingeravtrycken kommer antagligen bli högre än elförbrukningen. Neat

Jag minns inte hur det är med ipad, men jag kan säga att jag får ladda upp min iphone från noll varje dag.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag minns inte hur det är med ipad, men jag kan säga att jag får ladda upp min iphone från noll varje dag.

iPad har klart bättre batteritid. Jag laddar min iPhone varje dag men även vid flitig användning av iPad av både mig och barnen så laddar jag den kanske var tredje dag eller så. Varken artikeln länkad eller texten hos EPRI själva säger hur de beräknat förbrukningen av iPhone. Rimligt vore att räkna med laddning varje dag.

Min första tanke när jag såg rubriken var att det är väl bra från en energi-synvinkel, men kostnadsmässigt är det väl gränsfall till löjligt.

Se till hur mycket folk lägger på iPad/iPhone, tillbehör och sedan abonnemang...

12kr eller det tio dubbla spelar knappast någon roll.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-06-25 23:34
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Min första tanke när jag såg rubriken var att det är väl bra från en energi-synvinkel, men kostnadsmässigt är det väl gränsfall till löjligt.

Se till hur mycket folk lägger på iPad/iPhone, tillbehör och sedan abonnemang...

12kr eller det tio dubbla spelar knappast någon roll.

Det är väl bra att iPad drar väldigt lite energi men det vore mer intressnt att veta hur mycket energi som går åt totalt för tillverkning och transport, det lär vara en hel del..

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Se till hur mycket folk lägger på iPad/iPhone, tillbehör och sedan abonnemang...

12kr eller det tio dubbla spelar knappast någon roll.

Näe, det gör det inte, men just därför att det är så löjligt lite kan det vara kul att känna till. Och sett ur ett större perspektiv är det intressant hur strävan efter strömsnåla produkter leder till miljövinster.

Frågan är om man inte kan köra 1000 iPhones ett helt år på strömmen som dras vid EN tvätt plus EN torktumling :-D.

Ursprungligen av Zimmerman:

Frågan är om man inte kan köra 1000 iPhones ett helt år på strömmen som dras vid EN tvätt plus EN torktumling :-D.

Fast hur relevant är jämförelsen? Kan ju knappast använda 1000 iPhones och de lär ju inte vara så bra på att göra kläder rena, fast det vore roligt med en tvättmaskinsformad telefon...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-06-26 21:58
Ursprungligen av Zimmerman:

Frågan är om man inte kan köra 1000 iPhones ett helt år på strömmen som dras vid EN tvätt plus EN torktumling :-D.

Nej de skulle inte ens gå att köra en dag om det är nyare modell av tvättmaskin och torktumlare.

1
Bevaka tråden