Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sinande mac mini lager. Ny inom kort?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-13 14:07

Hej!
Var precis nere på El-giganten i Gislaved och skulle köpa en ny Mac Mini. Slut på deras lager. Slut på mer eller mindre allas lager. Närmsta var Göteborg i Nordstan. Inte ens Sisjön hade den kvar.
Killen hade inte heller något tidsperspektiv på när datorn skulle komma in. Även deras internetbutik har helt slut.
329 dagar har gått sedan den senast uppdaterades och snittet ligger på 356 dagar. MacRumors säger KÖP INTE.

Någon som hört från andra håll att Mac Mini börjar ta slut på lager runt om i Sverige/Världen?

Det kommer nog en ny med uppdaterat chipset och CPU inom kort (Ivy Bridge).
Möjligen att man endast stoppar i nya CPUs och låter chipset vara.

Ursprungligen av keptang:

Det kommer nog en ny med uppdaterat chipset och CPU inom kort (Ivy Bridge).
Möjligen att man endast stoppar i nya CPUs och låter chipset vara.

Nån som hört någon mer teori mer om detta?
Ingen ny mac mini presenterades väl åtminstone på WWDC ?

Är i tankarna att skaffa en mini server, hur stor kan man räkna med att skillnaden i hårdvara kan bli mellan nuvarande och en uppgradering!? T.ex vid uppgradering till Ivy Bridge?

Vågar någon spekulera?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-06-23 22:53
Ursprungligen av ghaster:

Nån som hört någon mer teori mer om detta?
Ingen ny mac mini presenterades väl åtminstone på WWDC ?

Är i tankarna att skaffa en mini server, hur stor kan man räkna med att skillnaden i hårdvara kan bli mellan nuvarande och en uppgradering!? T.ex vid uppgradering till Ivy Bridge?

Vågar någon spekulera?

Tippar på att de kommer inom 3 månader,

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-13 14:20

Inne på samma linje där. Blir helt klart att vänta på den nya...

Inte alls stor prestandaförbättring mellan Sandy och Ivy (ett par %), inget att vänta på. Den största skillnaden är GPUn som är ny i Ivy.

Ursprungligen av keptang:

Inte alls stor prestandaförbättring mellan Sandy och Ivy (ett par %), inget att vänta på. Den största skillnaden är GPUn som är ny i Ivy.

Då kanske man kan slå till på den nuvarande servern utan att riskera att slita av sig håret om några månader då..

Kör ändå min nuvarande server utan gui och är mest ute efter det kompakta formatet och designen, som tilltalar frun..
Ska ersätta min nuvarande "klump" när vi nu skall flytta till mer av compact-living inne i stan...

Uppgraderar i så fall från Athlon 64 3200+ processor & 1GB minne, så det kanske inte gör något att jag missar med de extra % som t.ex Ivy Bridge skulle erbjuda...

Ursprungligen av ghaster:

Då kanske man kan slå till på den nuvarande servern utan att riskera att slita av sig håret om några månader då..

Kör ändå min nuvarande server utan gui och är mest ute efter det kompakta formatet och designen, som tilltalar frun..
Ska ersätta min nuvarande "klump" när vi nu skall flytta till mer av compact-living inne i stan...

Uppgraderar i så fall från Athlon 64 3200+ processor & 1GB minne, så det kanske inte gör något att jag missar med de extra % som t.ex Ivy Bridge skulle erbjuda...

Bara att köpa!

Kan ju hända att de slänger in det i höst-keynoten också. Alltid kul med något nytt att presentera.

Intressant att det inte finns några rykten om Mac Mini.

1
Bevaka tråden