Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express 802.11n Wi-Fi (2012) och Airport/Ethernet ID

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte idag en ny Airport Express, och skulle ansluta den till mitt existerande nätverk när jag upptäckte att Apple har struntat att skriva ut Ethernet- & AirPort-ID't på den nya versionen. Eftersom jag använder mig av behörighetsstyrning på min Time Capsule behöver jag MAC-adressen för att tillåta routern att ansluta till närverket. Utan den så har jag i princip en tusen kronors brevpress, så min fråga är om jag kan ta reda på expressens AirPort ID (d.v.s. dess MAC-adress) på något annat sätt?

När du ställer in den i Airportverktyget kan du se det där (i den nya iOS-liknande historien vet jag inte, men i den "riktiga" syns det).

Ursprungligen av suddgummi:

När du ställer in den i Airportverktyget kan du se det där (i den nya iOS-liknande historien vet jag inte, men i den "riktiga" syns det).

Hittade verkligen inte infon i mac-versionen av AirPort-verktyget, men i iOS-versionen vad det en smal sak som jag nämner ovan.

Ursprungligen av Converge:

Hittade verkligen inte infon i mac-versionen av AirPort-verktyget, men i iOS-versionen vad det en smal sak som jag nämner ovan.

Hur mycket letade du då? I den versionen jag använder (5.6.1, inte den nya som kom med Lion alltså), ser det ut såhär

Som sagt vet jag inte hur mycket den nya versionen förvärrar såna här inställningsmöjligheter...

För den som letar efter samma svar:

Om man har en iOS-enhet kan man ladda ned iOS-versionen av Airport-verktyget; där har man nämligen möjlighet att välja enhet och sedan "Maskinvaruinfo", där MAC-adresserna för Ethernet, Wi-Fi 2.4Ghz och Wi-Fi 5Ghz listas. Går ej att hitta den infon (vad jag har hittat) via mac-appen (vilket naturligtvis är helt galet).

Slutet gott, allting gott

Jag gillar verkligen inte airport-vektyget... Det nya alltså... Jag tyckte det gamla var enklare och sådär, det nya är lite för mycket lull-lull.

Den nya versionen verkar mycket riktigt inte innehålla MAC-adressen - och det var ju den versionen TS pratade om. Däremot går det ju utmärkt att köra både nya och gamla versionen av AirPort Utility parallellt.

1
Bevaka tråden