Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart skärm på MBP15 men extra skärm fungerar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min MBP skärm har blivit helt svart men allting fungerar via extern skärm.

Någon som kan säga om det möjligtvis är det grafik eller moderkortet som lagt av då?

MBP är 3 år gammal med NVIDIA GeForce 9600M och 2,53 GHz Intel Core 2 Duo.

Lasse

För mig låter som att skärmkabeln hamnat i kläm.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-18 13:17

Eller lysröret-invertern. Om du lyser med en ficklampa, ser du vad som står på skärmen då, eller är den fortfarande svart?

Testade att lysa igenom skärmen från baksidan och även framifrån men den är svart!

Jag har precis samma problem med min, en halvår gammal mbp 13".. Jag ser på skärmen om jag lyser med ficklampa också, har även öppnat datorn tillsammans med en kunnig vän och vi hittade en påväxt på logik-kortet pga fukt, jävligt surt då jag inte har spillt eller något liknande på datorn!
Någon som kan rekommendera hur jag bör göra nu? Antar att jag behöver byta ut hela kortet, hur lätt är det att få tag på ett att byta själv? Och vad kostar dessa isf? Har även sett några som uppger att de kan reparera kortet på "chip-nivå" eller liknande, känns ju väldigt avancerat detta?

Tack

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-06-23 18:44
Ursprungligen av Robin Lindgren:

Jag har precis samma problem med min, en halvår gammal mbp 13".. Jag ser på skärmen om jag lyser med ficklampa också, har även öppnat datorn tillsammans med en kunnig vän och vi hittade en påväxt på logik-kortet pga fukt, jävligt surt då jag inte har spillt eller något liknande på datorn!
Någon som kan rekommendera hur jag bör göra nu? Antar att jag behöver byta ut hela kortet, hur lätt är det att få tag på ett att byta själv? Och vad kostar dessa isf? Har även sett några som uppger att de kan reparera kortet på "chip-nivå" eller liknande, känns ju väldigt avancerat detta?

Tack

Varför är du och pillar i en halvt år gammal dator. Du måste ju ha garanti kvar.

Nää, redan skickat in datorn men fick nobben på garanti-jobb pga fukten..

1
Bevaka tråden