Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över allt innehåll mellan 2 datorer - bästa sätt ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man byter mac (från "gammal till ny) - vilket är det bästa sättet att föra över allt innehåll ? Via Time Machine eller direkt mellan datorerna ? Båda valen finns ju i "Flyttassistenten".
Någon med erfarenhet av fördelar/nackdelar med dom båda sätten.
Maskinerna är iMac och operativsystemet Lion.

Jag hade gjort det själv.
Kör flyttassistenten om du vill.

Beror ju lite på kunskapsnivån.

  • Avstängd
  • 2012-06-22 19:04
Ursprungligen av keptang:

Jag hade gjort det själv.
Kör flyttassistenten om du vill.

Beror ju lite på kunskapsnivån.

Vad ska han välja menar du?

Ursprungligen av LaHe:

Vad ska han välja menar du?

Det får adress@mac välja själv.

Jag personligen skulle aldrig låta nån wizard bestämma åt mig..

  • Avstängd
  • 2012-06-22 19:16
Ursprungligen av keptang:

Det får adress@mac välja själv.

Jag personligen skulle aldrig låta nån wizard bestämma åt mig..

Sant, körde Flyttassistenten på Min MP när jag uppgr. från SL->L och det var lika mycket jobb efteråt iaf med att fixa till alla program med inställningar o dyl :-/

Har aldrig kört med överflyttning från varken TM eller mellan datorer, däremot från externa USB/FireWire hårddiskar och det flyter på bra så tror det inte spelar nån större roll om du kör från TM eller mellan 2 datorer... beror lite på hur snabb din TM backupenhet är snarare... gör det som känns enklast

Hyfsad kunskapsnivå med mac sedan 1985. Har tidigare kört med firewire. Det går ju snabbt . Flyttassistenten är lite nytt för mig dock - därav frågan.
Samtidigt vore det kul att prova Time Machine så man vet hur den funkar - om man behöver den i framtiden. Det ena förtar ju inte det andra i och för sig. Provar den - så kan jag ju alltid köra det "gamla beprövade" sättet om det går segt.
Glad Midsommar alla glada 99mac-are.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-22 19:10

Via kabel (FW) går fortare, TM är rätt segt.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-06-22 20:10

Skulle själv välja att flytta innehållet med FW-kabel mellan maskinerna. Jag har gjort det flera gånger och till skillnad från andra här på forumet har jag aldrig råkat ut för några problem. Skall dock tilläggas att jag inte testat det med SL->Lion. Krånglar det efteråt är det ju bara att radera allt och göra en ren installation.

1
Bevaka tråden