Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPro DVI till TB-skärm

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2012-06-21 07:41

Hej, undrar om det finns någon övergång eller adapter från tex en MP 3.1 med DVI till en ThunderBolt-skärm.

Letat lite men hittar bara tvärtom sas.

Vore nice tills att ha tills den ny MP kommer så jag kan använda både min 30" Cinema och den nya 27" TB skärmen med båda mina datorer.

Ursprungligen av LaHe:

Hej, undrar om det finns någon övergång eller adapter från tex en MP 3.1 med DVI till en ThunderBolt-skärm.

Letat lite men hittar bara tvärtom sas.

Vore nice tills att ha tills den ny MP kommer så jag kan använda både min 30" Cinema och den nya 27" TB skärmen med båda mina datorer.

har själv letat som f€#" efter en sådan lösning men kom fram till två alternativ

1. Köpa nytt grafikkort

ATI Radeon HD 5770 Graphics Upgrade Kit for Mac Pro (Mid 2010) - Apple Store (U.S.)

eller

2. Köpa enbart 30 tum skärm ..

Jag valde alternativ 2 eftersom det i slutändan blev billigare för mig men för dig skulle jag rekommendera alternativ nr 1

angående MP 3,1

Will this work in a Mac Pro 1,1 ? I know it doesn't mention on the compatibility, but Apple is known for underselling graphics cards

Best Answer

It Works. I just installed one on my 2006 1.1 Mac pro. BUT: I connected each of my two 22" monitors to the mini-display ports using adapters to DVI cables, which works perfectly. Then, when I connected my HD TV to the DVI port, it won't work. I read something about it being overridden by the MiniDisplay Ports. Not sure why this happens, but Apple, if your listening, a software fix for this would be greatly appreciated! I want to use it to run my Netflix on the big 42"...

Will early 2008 Mac Pro owners be able to use the ATI Radeon HD 5770?

Yes, the ATI HD 5770 does work in the Early 2008 model Mac Pro as I have done exactly that.

fast när man talar om trollen kanske är det detta du letar efter

ATLONA AT-DP400 Dual Link DVI to Mini Display Port Converter - Apple Store (U.S.)

fast det är viserligen TB vi pratar om

  • Avstängd
  • 2012-06-21 21:33
Ursprungligen av gotfredsen:

fast när man talar om trollen kanske är det detta du letar efter

ATLONA AT-DP400 Dual Link DVI to Mini Display Port Converter - Apple Store (U.S.)

fast det är viserligen TB vi pratar om

Måste kolla upp lite mer... men kan ju vara det...

  • Avstängd
  • 2012-06-21 21:29

Inte bara jag då iaf

Hmmm. nu blev jag osäker... kanske "chooses door #3" och skippar det hela tills nya MBTBRSS kommer (MacProThunderBoltRetinaSuperSpecial)

ja du skriver ju TB skärm och inte DisplayPort skärm aka Apple LED 27 ... mig veterliger fungerar ingen Thunderbolt skärm md någon MP idag och det är därför Apple fortfarande säljer LED 27 Display port varianten ..

  • Avstängd
  • 2012-06-21 21:37
Ursprungligen av gotfredsen:

ja du skriver ju TB skärm och inte DisplayPort skärm aka Apple LED 27 ... mig veterliger fungerar ingen Thunderbolt skärm md någon MP idag och det är därför Apple fortfarande säljer LED 27 Display port varianten ..

Lite slarvigt men menar Apples 27" TB och Apples 30" Cinema... vill kunna köra köra dom bägge en och en eller som extended skärm oavsett Mac.... nästan

det finns ett alternativ om du promt vill kunna använda din thunderbolt skärm ..

OM du har en bärbar dator som kan driva din Thunderbolt skärm så kan du använda mjukvaran ScreenRecykler

ScreenRecycler

  • Avstängd
  • 2012-06-21 21:51
Ursprungligen av gotfredsen:

det finns ett alternativ om du promt vill kunna använda din thunderbolt skärm ..

OM du har en bärbar dator som kan driva din Thunderbolt skärm så kan du använda mjukvaran ScreenRecykler

ScreenRecycler

Haha... ja... det funkar ju men att ha bägge datorerna igång för att använda "en" skärm känns lite MS fast en rätt häftig teknisk lösning är det ju

1
Bevaka tråden