Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket är min Mac Pro värd?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-19 01:11

Hejsan!

Jag har en Mac Pro 3,1 från 2008 som jag ska sälja.
Jag vet dock inte hur mycket datorn är värd, någon som har en idé? Vore väldigt tacksam.

Jag har kikat lite på Apples nya datorer, det verkar som om prestandan på min dator
står högt än idag.. Men antar att andrahandsvärdet påverkas av att datorn är fyra år gammal?

Klicka på bilden nedan så ser ni all info om datorn..

Tack så mycket på förhand!

Som Keptang säger, Mac2Sell är bra grejjor. Trots att det är en bra pekpinne bör man väga in det kosmetiska värdet också. Har man skött datorn pedantiskt skulle jag nog påstå att man kan slänga på lite extra utan att skämmas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-20 16:14

Okej, då vet jag. Tack så mycket!

Är det bara jag eller är många Mac Pro ganska dyra på blocket?

Ursprungligen av Antonic:

Är det bara jag eller är många Mac Pro ganska dyra på blocket?

Just Mac Pro verkar blocket-försäljare ha en väldigt skev uppfattning om vad de är värda. Den är ju svindyr när man köper den och människor verkar inte förstå att oavsett hur dyr en dator är så åldras den lika snabbt och tappar värde lika snabbt (om inte snabbare) som alla andra datorer.

Ursprungligen av PeeMaN:

Just Mac Pro verkar blocket-försäljare ha en väldigt skev uppfattning om vad de är värda.

Man tycker att marknaden borde sätta priset på en sajt som Blocket.

Men det är väl för lite ruljans på den modellen för att det skall ha skett då.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Man tycker att marknaden borde sätta priset på en sajt som Blocket.

Men det är väl för lite ruljans på den modellen för att det skall ha skett då.

Det finns två andra faktorer.
1. En MacPro "håller" ändå rätt länge, även om värdeminskningen är brutal
2. Det är nu LÄNGESEN Apple uppdaterade MacPro. När nästa modell kommer lär det gödslas med den nuvarande och tidigare på blocket.

  • Medlem
  • 2012-06-20 22:12

Beror på vilka metaller som man kan utvinna, men säg att man kan få ett snitt på 10-20 kronor kilot för metallskrot.

Vad tycker ni om dessa priser:

Mac Pro 2x2.8GHz Quad-Core Intel Xeon | Stockholm | Blocket

Mac Pro 1,1 - 4 x 2,66ghz, 12GB Ram, 1,75TB | Skåne | Blocket

Ända jag ser som negativt är att jag inte kan koppla in någon Apple TB skärm.
Så kan inte förbereda mig för nästa generation Mac Pro genom köpa skärmarna nu.
Om man nu ska ha just dom hehe

Priset för 2x2,8GHz verkar ju ok (10500 eller 16000 med 30" ACD). Billigare än rev 1 som säljs i länk nr 2.

Jag funderar på att sälja min Mac Pro 8x3.0GHz med 30" skärm så den här tråden var till hjälp.

Har dock 12GB RAM, Radeon 4870HD grafikkort och Intel SSD i datorn (sjukt snabb).

Blir nog annons nästa vecka - vad tror ni om 15.000kr med skärmen och 10.000kr utan skärmen?

Ursprungligen av Björnström:

Jag funderar på att sälja min Mac Pro 8x3.0GHz med 30" skärm så den här tråden var till hjälp.

Har dock 12GB RAM, Radeon 4870HD grafikkort och Intel SSD i datorn (sjukt snabb).

Blir nog annons nästa vecka - vad tror ni om 15.000kr med skärmen och 10.000kr utan skärmen?

beror väll lite på hur mycket skärmen använts, hur gammal den är ... 5000 kr för en ACD30 är dyrt om skärmen kört 12 timmar / dag
å den är 5 år gammal ... men 5000 är också billigt om skärmen använts 3 timmar per dag å är 3 år gammal

PS. An ren nyfikenhet . vad skall du ersätta den med ? DS

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-21 15:03

Låter billigt...

1
Bevaka tråden