Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dessa ölsorter bör du INTE dricka

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vill inte verka negativ men ..

Tänkte att eftersom det finns trevliga trådar om både Wisky och öl som man rekommenderar så kanske man skulle ha en tråd där vi tipsar om öl som vi avråder våra medmänniskor att köpa. För tyvärr finns det ju alltför många sorter därute som kan förstöra en kväll

Den första jag kommer att tänka på är ... Björnebrygg .. fy f€#"!%nnn i all ärlighetensnamn så har jag dryckit denna dryck två gånger och båda gångerna så smakar den kemiskt med en bismak av rengöringsmedel ... inte för jag prövat att dricka rengöringsmedel men jag kanske inte behöver det efter att ha dryckit denna dryck

Senast redigerat 2012-06-19 14:48

Det är ju sjukt subjektivt vad man gillar och inte gillar.

Sen kanske man mer ingående ska förklara vad man tycker är dåligt med den ölen för att hålla en något mogen och hög nivå på tråden.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-06-19 16:35
Ursprungligen av jurassic579:

Det är ju sjukt subjektivt vad man gillar och inte gillar.

Sen kanske man mer ingående ska förklara vad man tycker är dåligt med den ölen för att hålla en något mogen och hög nivå på tråden.

Ställs det högre krav om man vill dissa en produkt än om man vill hissa den!? Jag tror inte att någon har ställt samma 'krav' på dom andra öl/whiskytrådarna!?

Alla former av Harboe. Utom om de är snuskigt billiga. Som den Harboe Sommaröl jag har i kylen, 18x50 cl för 49:-.

Ursprungligen av pmarriott:

Alla former av Harboe. Utom om de är snuskigt billiga. Som den Harboe Sommaröl jag har i kylen, 18x50 cl för 49:-.

Får lov att instämma där ... Harboe nej tack ..

Jag är rätt känd för att ha en avsky mot Heineken på glasflaska, till skillnad från vad bratsen på Stureplan säger.

Ursprungligen av Stephen Kirk:

Jag är rätt känd för att ha en avsky mot Heineken på glasflaska, till skillnad från vad bratsen på Stureplan säger.

Själv älskar jag Heini på glasflaska. Precis när man öppnar den kall så tycker jag den luktar svagt av marijuana. ( tycka vad man vill om det men det luktar gott)

Ursprungligen av jurassic579:

Själv älskar jag Heini på glasflaska. Precis när man öppnar den kall så tycker jag den luktar svagt av marijuana. ( tycka vad man vill om det men det luktar gott)

Jag håller med Stephen Kirk - Heiniken bör inte vidröras ens med tång.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-06-19 20:57

Jag har gått på kurs för att lära mig att öl kan vara något man ibland bör stå över:
http://www.99mac.se/99lounge/252339-harliga-traden-om-gott-ol-7.html#post2057956

  • Medlem
  • Skövde
  • 2012-06-19 21:14

Det mesta som kommer från Åbros bryggeri! (Ifs fanns det en god öl därifrån men med ett hopplöst namn, wiesgkl eller ngt liknande)

Ursprungligen av MacJake:

Det mesta som kommer från Åbros bryggeri! (Ifs fanns det en god öl därifrån men med ett hopplöst namn, wiesgkl eller ngt liknande)

"Åbro - Smakar godast på vägen upp" Så sa vi i alla fall när jag var en ung full student.

Har druckit en god Heineken en gång. Fast det var mer av situationen än av ölen. En stekhet dag i Venedig, lite avsides från Piazza San Marco. En 66 cl iskall Heineken för 11 Euro.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-06-19 23:39

Heineken är ett varumärke, inte en produkt. Heineken har det mesta som borde passa de lesta.
Heineken har en hel saker förutom de ni dissare hittat på snabbköpshyllorna.

Man kan säga att all billig lager smakar blaskigt och känns helt onödiga att köpa.

Ursprungligen av jurassic579:

Man kan säga att all billig lager smakar blaskigt och känns helt onödiga att köpa.

ibland undrar jag om det inte bara är kolsyrat vatten med konstgjord öl-essens

  • Avstängd
  • 2012-06-20 11:25

Budwiser... ett jävla kemikalieöl som serveras allt för kall i staterna för att man inte ska känna vilket skitöl det är, finns några andra liknande over there som jag inte ens minns namnet på just nu...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-06-20 12:59
Ursprungligen av LaHe:

Budwiser... ett jävla kemikalieöl som serveras allt för kall i staterna för att man inte ska känna vilket skitöl det är, finns några andra liknande over there som jag inte ens minns namnet på just nu...

Coors är rätt ok. Har för mig att jag nästan tyckte att den var riktigt god till och med. Drack en del Michelob ett tag också när det fanns på bolaget. Rätt schysst lager vad jag kommer ihåg.

  • Avstängd
  • 2012-06-20 13:11
Ursprungligen av Baeckis:

Coors är rätt ok. Har för mig att jag nästan tyckte att den var riktigt god till och med. Drack en del Michelob ett tag också när det fanns på bolaget. Rätt schysst lager vad jag kommer ihåg.

Naturligtvis finns det bra öl även där, men det var ju inte de det handla om

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-06-20 13:33
Ursprungligen av LaHe:

Naturligtvis finns det bra öl även där, men det var ju inte de det handla om

Det var väl mer en kommentar på "finns några andra liknande over there som jag inte ens minns namnet på" snarare än kopplat till trådens ämne. Tänkte att det kunde friska up ditt minne.

  • Avstängd
  • 2012-06-20 13:54
Ursprungligen av Baeckis:

Det var väl mer en kommentar på "finns några andra liknande over there som jag inte ens minns namnet på" snarare än kopplat till trådens ämne. Tänkte att det kunde friska up ditt minne.

Du, minnet är rätt utslitet, så ska det vakna till liv får du nog komma med ett höjdar-öl

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-06-20 14:00
Ursprungligen av LaHe:

Du, minnet är rätt utslitet, så ska det vakna till liv får du nog komma med ett höjdar-öl

Nörrebro Bombay Pale Ale!!! NU vaknade minnet va!?

  • Avstängd
  • 2012-06-20 14:41
Ursprungligen av Baeckis:

Nörrebro Bombay Pale Ale!!! NU vaknade minnet va!?

Haha nä, har aldrig provat, men får väl göra det då...

Laggd i inköpslistan för idag

  • Avstängd
  • 2012-06-20 16:12
Ursprungligen av LaHe:

Haha nä, har aldrig provat, men får väl göra det då...

Laggd i inköpslistan för idag

Doh, dom kunde knappt hitta den i sin dator och skulle inte hinna få hem innan fredag... ibland suger det att bo i en småstad :-/

Ursprungligen av LaHe:

Budwiser... ett jävla kemikalieöl som serveras allt för kall i staterna för att man inte ska känna vilket skitöl det är, finns några andra liknande over there som jag inte ens minns namnet på just nu...

Pabst Blue Ribbon!

Ursprungligen av johan_tanying:

Pabst Blue Ribbon!

David Lynch's Pabst Advert - YouTube

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-06-20 19:38
Ursprungligen av LaHe:

Budwiser... ett jävla kemikalieöl som serveras allt för kall i staterna för att man inte ska känna vilket skitöl det är, finns några andra liknande over there som jag inte ens minns namnet på just nu...

Upprepar det klassiska Monty Python-citatet om nån har råkat missa det

Ursprungligen av Monty Python:

American beer is like making love in a canoe - fucking close to water

Ursprungligen av Vassius:

Upprepar det klassiska Monty Python-citatet om nån har råkat missa det

Tycker i o f s att det nu för tiden finns många intressanta amerikanska ölsorter.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-20 13:23

Kopparbärs 7,5 eller vad det är och all annan sån där spritad öl smakar apa.

  • Medlem
  • 2012-06-20 16:04

Kung, Fem komma tvåan och Sofiero.. Riktigt vidrigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-20 19:06

Stockholm. både 5,3 och 7,5

Bevaka tråden