Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krångel med pdf och InDesign

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Arvika
  • 2012-06-19 12:21

Gulp!!

Har fått två problem som jag undrar om någon kan hjälpa mig att lösa???

1. Helt plötsligt kan jag inte montera en del pdf:er i InDesign. Väljer jag att montera en pdf får jag felmeddelandet att pdf:en inte kan öppnas.....men bara på vissa pdf:er. Jag har InDesign 5.5 och Acrobat Pro 10.1.3....jag har uppdaterat det som finns att uppdatera.

2. Problem 2 består i att när jag i InDesign väljer att skriva ut som häfte och då vill spara den "utskriften" som en pdf...så står det att det inte stöds på något sätt (minns inte ordagrant).....

Känns ju som att det är något spök med Acrobat??? Någon som har några idéer??
undrar
Åsa på tilde

På vilket sätt använder du Acrobat? InDesign har ju inbyggd export till PDF.

Vilket operativsystem (och version) kör du?

Om du kör OS X så ligger tråden i fel forumdel.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2012-06-20 09:51

Richard: Jag monterar pdf:er in i InDesign och gör upplägg (med skärmärken, utfall etc) för att sedan trycka. (Problem 1) Får t ex färdiglayoutade visitkort som levereras som pdf.
När det gäller problem 2 handlar det ju om att kunna spara en pdf efter att man "skapat häfte" med utskjutningen fixad.

Jesper: Aj då....Jag kör OSX 10.7.4....ehhh är inte så hemma här på 99 mac...hur hamnar jag rätt tro??

Ursprungligen av Åsaf:

Jesper: Aj då....Jag kör OSX 10.7.4....ehhh är inte så hemma här på 99 mac...hur hamnar jag rätt tro??

Du klickar på "Rapportera inlägg" och ber moderatorerna flytta tråden till rätt forumdel.

1
Bevaka tråden