Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programtips: Dra filer smart med DragonDrop

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har använt programmet sedan det kom ut i början av maj och haft nytta av det mer än en gång.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-06-19 13:05

Uh, va bra! Det där är nå't jag har saknat länge! Fungerade fantastiskt bra!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-06-19 13:13

Fungerar tyvärr bara på osx 10.7

Ursprungligen av gunek:

Fungerar tyvärr bara på osx 10.7

Ah, bra notis, ska uppdatera artikeln.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-19 15:39

Är det inte mycket av dess funktionalitet som redan fungerar genom Cut-n-paste i OSX? Eller där är mycket mer till detta programmet?

Ursprungligen av zinned:

Är det inte mycket av dess funktionalitet som redan fungerar genom Cut-n-paste i OSX? Eller där är mycket mer till detta programmet?

Det handlar nog mera om hur du är van att jobba. Klipp- och klistra i Finder är relativt nytt i Macvärlden. DragonDrop excellerar när du redan tagit tag i något och kommer på att du vill dra det till ett mål som inte syns på skärmen just nu. Det gäller inte bara filer i Finder, det kan vara en bild i Safari också.

Man kan faktiskt göra rätt mycket medan man fortfarande håller i en fil/bild/mapp etc. Man kan växla program med kommando-tabb, man kan använda Exposé osv. Men poängen med DragonDrop är att man slipper hålla ner musknappen (eller motsvarande) utan kan tillfälligt placera filen i väntan på destination.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-19 20:12

Japp, säkert bra för väldigt många Kanske blir en test run.

Jag använder Yoink som gör precis samma sak, fast utan det "skakandet" för att aktivera. Det funkar också bra (OSX 10.7).

Hur har jag missat detta innan? Har för länge sen tappat räkningen på dom gånger jag tagit tag i 10-15 noga utvalda mappar, dragit iväg, för att inse att finder-fönstret dom skulle till bara öppnades i tanken och inte i praktiken. 15 kr också, detta kommer vara en lifesaver!

1
Bevaka tråden