Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Orinocco-kort

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-03 11:54

Finns det ngn som använder Lucent Orinocco-kort istället för orginal airport-kort i Tibook v1?
Funderar på köp av Macotekets Netgear MR814.

Hoppe

  • Medlem
  • 2003-07-04 11:02

Någon som testat andra "lösa" WiFi kort?

Hoppe

Citat:

Skrevs ursprungligen av Hoppe
Finns det ngn som använder Lucent Orinocco-kort istället för orginal airport-kort i Tibook v1?

Jag kör ett sådant kort i en PB G3 (Lombard) under MacOS 9 och det fungerar utmärkt. När jag tryckte in kortet dök det upp som ett Airportkort på skrivbordet direkt, så det vara bara att stoppa undan installations-CDn igen...

Hur det fungerar under MacOS X har jag dock ingen aning om, men om du vill kan jag trycka in kortet i min TiBook 1GHz när jag kommer hem för att testa.

/Göran

  • Medlem
  • 2003-07-11 17:26

Jag har nu köpt det jag frågade om tidigare. Det fungerar efter lite inställningstrassel av den drivrutin som Macoteket länkar till + några omstarter.

hoppe

Berätta gärna lite utförligare om dina vedermödor.
Funderar just nu på att köpa ett Orinoco Silver till min Wallstreet.

Mats B

  • Medlem
  • 2003-07-11 17:52

Jag tvingades att installera drivrutinen 2 ggr för att få in kortet som valmöjlighet i nätverks-inställningarna. Sedan behövde kortet få ett namn i routerns inställningar. Nätverket måste också ha samma namn (exakt) både i router-inställningarna och i inställningarna för "wireless-config".
Det krävdes också omstarter mellan varje installation.
Nu ska jag börja att titta på kryptering och att få routern att logga in på Telia ADSL automatiskt vi får se om jag lyckas.

Hoppe

1
Bevaka tråden