Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inaktivera spaces?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

 + [höger pil] skickar mig för tillfället till ett nytt skrivbord. Kan man slå av detta på något sätt?

Trycker fel stup i kvarten, vilket börjar bli jobbigt.

På samma sätt som du aktiverade Spaces, i Systeminställningar.

Ursprungligen av hummel:

På samma sätt som du aktiverade Spaces, i Systeminställningar.

Jag har aldrig aktiverat spaces i Lion. Du får väldigt gärna förklara vart jag gör detta.

Inte tankeläsare så jag visste inte att du hade Lion som OS.

Finns väl inte Spaces i Lion, heter något annat där... Därav min lösning för dig.

Jag har som sagt aldrig aktiverat "spaces" i Lion.
Är osäker på om det funktionaliteten kallas spaces.
Vilket fall som helst så byter OS X skrivbord när jag kör  + [höger pil].

Jag har kollat igenom inställningspanelen, hittar inget som indikerar på att detta går att stänga av.

Systeminställningar-> Tangentbord -> Kortkommandon, i listan för Mission control kan du avaktivera de kortdommandon som du inte vill ha

Ursprungligen av mackan_b87:

Systeminställningar-> Tangentbord -> Kortkommandon, i listan för Mission control kan du avaktivera de kortdommandon som du inte vill ha

Tjohoo, tack!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-06-15 23:43
Ursprungligen av mackan_b87:

Systeminställningar-> Tangentbord -> Kortkommandon, i listan för Mission control kan du avaktivera de kortdommandon som du inte vill ha

En mycket bra lösning på problemet. För de som har problet.

Men, inte fasen är det väl Spaces vi nu justerar? Jag blev helt plötsligt skitglad då jag såg att TS hade problem med Spaces då jag fick ett hopp om att det fanns i Lion.

Sedan blev allt mörker.

1
Bevaka tråden