Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro Retina HDMI, DTS Dolby Digital mm

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har precis beställt min Första Mac
Ska bli kul å se hur det kommer att gå då jag är uppväxt med Windows

Det blev den Nya MacBook Pro med Retina skärm i standard utförandet.

Har en Fundering angående HDMI Utgången:

Kommer jag att kunna få tex DTS å Dolby digitalljud till förstärkaren?

Tänkte nämligen att jag kunde slopa Blurayspelaren med hårddisklösningen som jag har nu.

Tacksam för svar!

Det funkar på andra macar så det lär fungera på den med.

Ursprungligen av keptang:

Det funkar på andra macar så det lär fungera på den med.

Härligt!
Tack

Välkommen till vuxenvärlden

Är inte HDMI-utgången onödig...om dom nu sparar utgångar så dramatiskt. Man kan väl plocka ut HDMI ur TB? DVI ligger väl där? En adapter - som man har mellan DVI till HDMI sedan länge - löser ju det. DVI och HDMI är i princip samma sak.
Jag förstår faktiskt inte varför dom besvärade sig med denna specifika HDMI-port. Dom få som har användning av detta - t.ex. föreläsare som åker runt och pluggar in sina grejer i den projektor etc som står till förfogande - är ju vana sedan årtionde att ha med sig adaptrar.
Vad har jag missat? Varför denna HDMI på en MBP?

Varför hålla på med adaptrar när man kan bygga in det och förenkla för användarna? Förstår inte varför man inte ska ha en HDMI-port.

Det kan man ju säga om alla portar. Vad jag tänker på är att Apple minimerar antalet portar och ändå valt att klämma in en HDMI-port. Det är säkert fler som skulle använda en FW-port eller en USB-port till. Jag ser logiken i att man inte har t.ex. en FW-port - det går fixa med en adapter - men varför inte sådan lösning flr HDMI också? När det gäller nätverksport så är den urgamla fetpluggen för stor för nya MBP - så där är verkligen logiken klockren med adapter från TB.
Kanske slängde man in HDMI-porten för att det helt enkelt fanns en plats och det är en platt plugg. Bestämde jag så skulle en TB till sitta där istället :-D. TB är ju ALLT och adaptrar får vi nog vänja oss vid.
Hur många kommer att använda en HDMI-port i en MBP? Inte många. I just don't get it.

Ursprungligen av keptang:

Varför hålla på med adaptrar när man kan bygga in det och förenkla för användarna? Förstår inte varför man inte ska ha en HDMI-port.

Ursprungligen av Zimmerman:

...
Hur många kommer att använda en HDMI-port i en MBP? Inte många. I just don't get it.

Såvida inte Apple själva planerar någon ny pryl som med fördel ansluts med HDMI.

Det tror jag inte. Apple tror inte på trådar - dom säger AirPlay.

Ursprungligen av M. Sundbom:

Såvida inte Apple själva planerar någon ny pryl som med fördel ansluts med HDMI.

Ursprungligen av Zimmerman:

Det tror jag inte. Apple tror inte på trådar - dom säger AirPlay.

Faktum är att det säger jag också! Airplay - min 'nya' kärlek!!

Om det går att köra data åt andra hållet i HDMI-porten, då kan vi snacka en schysst Pro-användning. Hade varit smutt att kunna imortera grejer till exvis FCPX utan en massa apparater emellan...

HDMI är bara enkelriktat - det såg Hollywood till när det togs fram (HCDP). Det finns några få produkter med HDMI in - pro.grejer typ HDD-inspelare, men jag tror tyvärr inte Apple går den vägen med HDMI. Men det skulle vara coolt att spela in "okomprimerat" från en videokamera eller DSLR rakt in in MBP.

Ursprungligen av suddgummi:

Om det går att köra data åt andra hållet i HDMI-porten, då kan vi snacka en schysst Pro-användning. Hade varit smutt att kunna imortera grejer till exvis FCPX utan en massa apparater emellan...

Senast redigerat 2012-06-15 00:55

Vad rekommenderar ni för Program?
Programmet ska kunna skicka bra ljud å kunna skicka DTS, Dolby Digital mm

1
Bevaka tråden