Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kan inte öppna webloc fil

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått en ljudfil som heter: hambo.m4a.webloc.xml Jag dubbelklickar på den och ett nytt fönster öppnas men inget händer. Jag har en macbook från 2006.
Jag kan det vara för fel?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-13 17:47

ta bort .webloc.xml från filnamnet så att filen bara heter hambo.m4a

Tack Ingo.
Kom lite längre nu men får felmeddelande från Realplayer: Unsupported document type. samt
file://localhost/Users/Pelle/Desktop/Hambo Halsingehambo.m4a
Originalfilen heter: Hambo Hälsingehambo.m4a.weblock.xml jag gjorde som du föreslog men fick samma felmeddelande (med och utan prickar på "ä" )
Jag kan inte öppna den i itunes. den kanske inte kan läsa .m4a ?

Jag skulle så gärna vilja lyssna på den och skicka till en kompis inför ett gig...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-13 19:35

iTunes kan läsa m4a.
Men frågan är om du överhuvudtaget har fått en riktig ljudfil, eller bara en länk från internet. Hur fick du den?
Kolla också hur stor den är, den bör ju vara någon MB åtminstone, är den bara på några KB så är det inget att lyssna på...

Det stämmer nog. är bara en internetlänk på 4k. Jag får be hon som skickat om en ny. Den kom till henne på Facebook och det har säkert blivit strul på vägen.
Tack så länge!
ps. är mkt ovan forumanvändare. var det rätt att öppna en ny diskussion? finns regler all läsa tro? ds.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-13 19:49

Välkommen! Det är sånt här man använder forum till, bland annat.
Länk till forumregler hittar du längst ner på sidan under Om 99mac
http://www.99.se/artiklar/2316-99mac-forumregler.html

1
Bevaka tråden