Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Zoomar oavsiktligt in i Safari, men vet inte hur.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken säger, jag råkar oftare och oftare zooma in oavsiktligt i Safari när jag fingrar på min Magic Mouse. Eftersom jag inte riktigt vet vad det är jag gör fel så kan jag heller inte riktigt komma tillrätta med det. För att zooma ut igen får jag nypa ihop på trackpaden. Kör nu OS X 10.8 och Safari 6.0 men hade detta fenomenet redan i 10.7.4 och senaste Safari-versionen för Lion också. Vad är det jag gör fel? Har en vag aning om att jag råka nudda lite på mitten på musen med pekfingret när det händer.

Tvåfingerklickar du kanske?

Gör man detta två gånger så zoomar Safari in.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-13 12:05

Är det bara i Safari eller är det hela skärmbilden som påverkas?

I så fall kanske du aktiverat funktionen för "ctr-rullningshjul" (kan konfigureras med annan speialtangent)
Inställningar > Hjälpmedel > Zoom - Alternativknappen > längst ner

Det är bara i Safari det zoomas. Och jag har provat att tvåfingerklicka och då händer inget.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-13 12:11

Dubbelklick med ett finger på MagicMouse ger zoom i Safari, precis som funktionen i iOS. Dubbelklick igen och zooma ut.
Men jag sitter med iMac, MM och ingen trackpad.

Smart Zoom:

Ursprungligen av IngoX:

Dubbelklick med ett finger på MagicMouse ger zoom i Safari, precis som funktionen i iOS. Dubbelklick igen och zooma ut.
Men jag sitter med iMac, MM och ingen trackpad.

Smart Zoom:
[ATTACH="CONFIG"]33484[/ATTACH]

Tack! Där satt den. Nu vet jag vad jag gör fel och hur jag zoomar ut igen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-13 21:32

Tydligen olika då, jag måste dubbelklicka med två fingrar.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2012-08-19 12:12

Tack för upplysningen! Jag har haft samma problem och inte kunnat räkna ut vad jag gör när fönstret plötsligt zoomar.

1
Bevaka tråden