Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LeMarc vill inte flytta på sig.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem med Itunes (10.6.3) och Iphonesyncen. Såhär är det, ibland så kan jag importera skivor och lägga i mitt Itunesbibliotek, men sedan när jag kopplar in telefonen för sync, så kommer inte vissa skivor med.

Ett exempel: Jag har lagt in Peter LeMarcs skiva på Itunes, fungerar utmärkt. Är importerad från cd. Importerar ett par till skivor också. När jag sedan kopplar in telefonen för sync, så hoppar den över just LeMarc, eller hoppar över och hoppar över,skivan dyker upp i telefonen och man ser spåren, men det går inte att markera och lyssna på dem. Alla andra skivor fungerar bra.

Det här händer mig med jämna mellanrum, inte bara med LeMarc :). Jag har försökt synkat 100ggr men Iphonen vill inte "ha" de albumen. Det är som Iphonen tycker jag ska ändra musiksmak ibland och välja något annat.

TIps, idéer?

Säger iphonen ifrån ska du givetvis INTE fortsätta lyssna på Peter Lemarc. Det är väl något för Windows-användare antar jag!?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-12 21:32

Min får inte spela Tomas Ledin, Kent, Sean Banan eller Markoolio.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-12 21:42

LeMarc brukar absolut vara kompatibel med iOS. Det är något annat som strular, vi får felsöka.... få se.. Kan du prova med en låt som han bara har skrivit men som är inspelad av annan artist? Till exempel Handens fem fingrar med Lisa Nilsson. Om den inte heller funkar, ja då är det ett riktigt intelligent virus i din iPhone...

MEN för att fundera vidare, hade du detta problem före uppdatering till 10.6.3 eller ska vi tro att det kan vara en nytillkommen bugg?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-12 21:59

Min iTunes kan spela vad som helst, men det är jag som bestämmer vad som ska spelas.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-12 22:19

Jag har aldrig någonsin varit med om att det inte gått att spela en låt på min iPhone som jag velat spela.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-12 23:32

OCH för att ytterligare fundera vidare om det inte hänger ihop med iTunes 10.6.3 (som släpptes för ett dygn sedan) så testa att radera de strulande LeMark-låtarna helt både på iPhonen och iTunes i datorn och rippa om låtarna från CD:n. Så utesluter vi att det inte beror på korrupta ID3-taggar eller liknande.

Ok, gjort som sagts - Lisa Nilsson går bra alla låtar, (Speciellt de Scocco skrivit, annars vore det krig). De flyttas. LeMarc "halvflyttas" som jag beskrev, spåren syns men de är "ljusgrå", dvs att de går inte att markera. Samma sak om det tas bort och importeras igen. ID-taggarna hämtar dem automatiskt från Itunes. Ett annat exempel, som är lite mer intressant kanske att jag har samma problem med en Darren Hayes låt, köpt hos Itunes. Först trodde jag minnet var fullt, men finns mängder kvar.

Jag har haft samma problem med de senaste Itunesversionerna. Ingen jailbreak på telefonen heller. Allt ska vara som det ska. Men Itunes vägrar spela "Sången dom spelar när filmen är slut" och ett par fler.

Har kontrollerat importformatet AAC, allt verkar rätt, men något är fel.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-06-13 10:05
Ursprungligen av Petter Lindskog:

Men Itunes vägrar spela "Sången dom spelar när filmen är slut"...

Jag tror det är som IngoX spekulerade i... Du har råkat ut för ett riktigt intelligent virus.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-13 17:51

Filmen är väl inte slut än....

LeMarc vill inte flytta på sig.

Mitt fel, jag borde vetat bättre än att skriva ett sånt här inlägg till macare. 20års erfarenhet hjälper inte. Som gjort för att bli hånad över ;).
Tror nog LeMarc sitter med en IMac i något hörn och skriver ett argt brev till Apple om bristande jämställdhet mellan artister.

1
Bevaka tråden