Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 presenterat - kommer till hösten

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-12 18:14

Varför inte iPad 1? Någon som har några gissningar? iPad 1 borde väl rimligtvis vara snabbare än en iPhone 3Gs.

Ursprungligen av -David-:

Varför inte iPad 1? Någon som har några gissningar? iPad 1 borde väl rimligtvis vara snabbare än en iPhone 3Gs.

Ipad gen 1 säljs inte längre men det gör iphone 3gs och sedan kan det även ha lite med hårdvaran att göra.

Är lite besviken med de funktioner som presenterades, personligen känns det mer som 5.2 än 6.0. Sitter man med en iPhone 4 så har man ännu mindre att se fram emot.

Gillar dock DnD inställningen och kan inte vänta med att få den, skönt att slippa bli väckt av att iPaden lyser upp hela rummet när något händer.

Känns som detta även kommer bli den sista uppdateringen för iPhone 3GS och 4 men tänka på deras lite mer begränsade hårdvara.

En hel del nya features som man kan misstänka är USA-only.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-12 19:32
Ursprungligen av _Henrik_:

En hel del nya features som man kan misstänka är USA-only.

Det är väl Passbook som kan hamna inom den kategorin i sådana fall, vi lär snart märka det.

"Äntligen kommer också möjligheten att ladda upp bilder i formulär på webbsidor"

Roligt att Safari äntligen tar steget in i 90-talet!

Nu kan dom väl radera några miljoner onödiga appar som en massa sajter har varit tvungna att bygga för att jobba runt denna idiotiska brist på bas-funktionalitet från Apple.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-13 08:11

Lustigt vilken explosion av troll och "ett enda inlägg"-användare vi har fått nu på kort tid.

Wonder why...

Jag undrar om inte Passbook kommer få ännu fler möjligheter i nästa iPhone 5 ?

Passbook + NFC ?

DnD-funktionen är väl det som fick mig att kasta mig utför stupet och peta in betan på min iPhone. Har hittills varit tvungen att ha en kontantkortstelefon liggande bredvid sängen för väktarbolaget, frun, etc att ringa på om någon behöver få tag på mig på natten eftersom iPhonen legat i tyst läge då alla dessa 465 spam-mail etc som man får nattetid annars skulle väckt oss stup i kvarten. Halleluja!

Ursprungligen av pmarriott:

DnD-funktionen är väl det som fick mig att kasta mig utför stupet och peta in betan på min iPhone. Har hittills varit tvungen att ha en kontantkortstelefon liggande bredvid sängen för väktarbolaget, frun, etc att ringa på om någon behöver få tag på mig på natten eftersom iPhonen legat i tyst läge då alla dessa 465 spam-mail etc som man får nattetid annars skulle väckt oss stup i kvarten. Halleluja!

DnD ??? Drink n Drive ?

Ursprungligen av gotfredsen:

DnD ??? Drink n Drive ?

Haha. Do not Disturb.

Haha!

1. Laddar upp denna bild via Safari på min iPad.
2. Den är rolig för om man tittar på den nya kartikonen och korsningen den ska föreställa visa så dör man om kör efter pilen.

Ursprungligen av pmarriott:

Haha!

1. Laddar upp denna bild via Safari på min iPad.
2. Den är rolig för om man tittar på den nya kartikonen och korsningen den ska föreställa visa så dör man om kör efter pilen.

Jag tänkte på det med faktiskt, blev nog en liten miss där

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-13 12:41
Ursprungligen av pmarriott:

Haha!

1. Laddar upp denna bild via Safari på min iPad.
2. Den är rolig för om man tittar på den nya kartikonen och korsningen den ska föreställa visa så dör man om kör efter pilen.

Det är extra roligt när man kollar hur det verkligen ser ut, som från Google Maps :

Verkar som om de släppte API till sin Reminder-app?

För min del behöver jag ta helt sjuka omvägar för att synka in mina uppgifter mellan Outlook och telefonen. Kör Exchange på jobbet (som ju synkar snyggt till Reminders), men behöver ha gSyncit-plugin i Outlook för att få över uppgifterna till Toodledo, som jag gillar bättre än Reminders... Hoppas på en smidigare lösning nu.

Ytterligare en miss som rättats till…

Dessutom verkar de som designat ikonen inte riktigt vara överens om motorvägen går över eller under den breda vägen, men den nedre är korrekt (trots pilen) om man tittar på fotografiet i bakgrunden.

1
Bevaka tråden