Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ta bort meddelanden om gamla utdelningar?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För en tid sedan delade jag ut mappar på min windows vista-dator i mitt nätverk till min Mac Mini. Dessa mappar är nu raderade från PC:n. Tyvärr får jag nu upp meddelanden på Mac Mini att den inte kan hitta dessa mappar. Måste klickas bort ett flertal ggr innan de försvinner. Kan tyvärr inte hitta något ställe i Macen där man kan radera dessa nu felaktiga referenser. Någon som ha bot på var man kan radera den informationen?

Det kan ju öka dina chanser att få svar om du åtminstone berättar vilken version av OS X du kör.

Kör på Lion.

Ursprungligen av rowlfen2:

Kör på Lion.

Lion kan vara 10.7, 10.7.1, 10.7.2, 10.7.3 och 10.7.4. Vilken är det? Kanske inte har betydelse i just detta fallet, men en del saker kan ju ha olika lösningar beroende på version.

Jag kör med version 10.7.4 den senaste. Tror inte det har någon betydelse i det här fallet. Men man vet ju aldrig......:-) Ingen som har någon liten lösnning i sikte?

Ursprungligen av rowlfen2:

...Tyvärr får jag nu upp meddelanden på Mac Mini att den inte kan hitta dessa mappar...

Visa gärna hur dessa meddelanden ser ut.

Och berätta gärna i vilket läge de dyker upp.

Så här lyder meddelandet_

Ett problem uppstod vid anslutningen till servern.

Servern kanske inte finns eller är inte tillgänglig just nu. Kontrollera servernamnet eller ip-adress samt din nätverksanslutning och försök sedan igen.

Meddelandet dyker upp varje gång precis efter uppstart och återkommer ytterligare två gånger med någon minuts mellanrum och måste klickas bort varje gång. Därefter är meddelandet borta. Samma meddelande oavsett om min PC är påslagen eller inte.

1
Bevaka tråden