Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple skrotar MBP 17"?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-06-11 23:48

MBP 17 finns inte i applestore längre.

Korrekt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-06-11 23:53

Vore coolt om Apple släppte en monster-MBP med 19" eller 20" skärm. skulle kanske sälja bättre än 17" gjort.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-11 23:59
Ursprungligen av Gordy:

Vore coolt om Apple släppte en monster-MBP med 19" eller 20" skärm. skulle kanske sälja bättre än 17" gjort.

Men antagligen inte.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-06-12 00:07
Ursprungligen av joakimo:

Men antagligen inte.

Man vet aldrig men en 20" med rejällt kraftiga processorer och dito grafikkort och några TB intern lagring skulle vara mycket attraktiv för mobila filmare ljudtekniker forskare etc. skillnaden i prestanda och lagring mellan 15 och 17" var inte så stor.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-12 00:22
Ursprungligen av Gordy:

Man vet aldrig men en 20" med rejällt kraftiga processorer och dito grafikkort och några TB intern lagring skulle vara mycket attraktiv för mobila filmare ljudtekniker forskare etc. skillnaden i prestanda och lagring mellan 15 och 17" var inte så stor.

Ett alldeles för smalt område för att Apple skulle intressera sig. De säljer produkter där det finns pengar.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-06-12 01:37
Ursprungligen av joakimo:

Ett alldeles för smalt område för att Apple skulle intressera sig. De säljer produkter där det finns pengar.

Pengar finns det gott om i forskningsvärlden och i film/musik/TV branschen och många andra skulle säkert också vara intresserade av en monster MBP men det är klart att det inte är så stor chans att en sådan kommer släppas.

Faan va trist!
Mest vanans makt antar jag, har varit och är sjukt nöjd med min 17" MBP, perfekt format för mej och har gillat antiglareskärmen.

Finns det inga tecken i sanden eller kaffesumpen som tyder på en kommande ny 17-tummare?

  • Medlem
  • 2012-06-12 08:26
Ursprungligen av jockeapa:

Faan va trist!
Mest vanans makt antar jag, har varit och är sjukt nöjd med min 17" MBP, perfekt format för mej och har gillat antiglareskärmen.

Finns det inga tecken i sanden eller kaffesumpen som tyder på en kommande ny 17-tummare?

Håller med.

Visserligen har det väl hänt tidigare att 17"-aren uppdaterats senare än de övriga modellerna, men det har alltid gått att köpa en 17"-are om man velat. Jag misstänker att en 17" retina-skärm på en bärbar är lite för mycket av en teknisk utmaning.

Ursprungligen av wlao:

Håller med.

Visserligen har det väl hänt tidigare att 17"-aren uppdaterats senare än de övriga modellerna, men det har alltid gått att köpa en 17"-are om man velat. Jag misstänker att en 17" retina-skärm på en bärbar är lite för mycket av en teknisk utmaning.

Ja, men om Apple hade velat hade de kunnat släppa en 17" update som övriga MacBook Pros (utan Retina). Jag är väldigt nöjd med min MacBook Pro 17" och kommer att sakna 17" den dag jag måste byta till ny laptop. Hoppas 17" återkommer i framtiden… gärna med Retina skärm!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-06-12 00:21
Ursprungligen av D_Odell:

Eftersom det inte finns en tråd om den nya MBP så skriver jag här.

Vad jag saknar är möjligheten till alternativ för glansig skärm. Kan detta bero på att Retina kräver glansig skärm?
Eftersom det varit så lyxigt med oglansig skärm i tidigare MBP så är detta lite synd.

Vet någon om det går att sätta i egna ssd:er eller måste de köpas vid köp från Apple? Och vart tog minidisplayporten vägen? Är det nu via Thunderbolt?

Ha de!

Nya MBP ska tydligen ha mindre glänsande skärmar vilket många säkert uppskattar. Antagligen så sitter det samma typ av special-Ssd i MBP som i vissa Air-modeller så de borde gå att byta men kan vara krångligt och rätt dyrt. Minidisplaykontakten är samma som TB.

1
Bevaka tråden