Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbereda sig inför Mountain Lion

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Själv så längtar man lite efter bergslejonet. Jag ser fram emot funktionerna att man kommer kunna ha iMessage på datorn, påminnelser, anteckningar och även AirPlay. Jag tänkte fördriva tiden innan med att sortera och rensa filer och bokmärken mm.

Men det är en del som jag är lite osäker på.

Det är så att jag lämnade in iMacen för att tag sedan för att jag ville gärna då ha en SSD mot ta bort cd/dvdläsaren. Nu är ju saken den att SSD är hårddisken som OS X är installerat på och även programmen och den stora disken har man dokumenten lagrade. Jag undrar riktigt hur blir det när man som jag har sitt system uppbyggt såhär när man ska göra backup med TimeMachine men även ska installera / uppgradera till nyare operativsystem(detta fall bergslejonet)? Det är så man har en del musik och även bilder från Aperture som man är väldigt rädd om. Nu kanske inte det har med saken att göra men ni som har installerat eller har koll på betan av Mountain Lion installeras den helt över sitt nuvarande system?

Skriv gärna hur ni har för tips och råd hur man ska gå till väga

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-11 09:39

Japp, den installeras över ditt nuvarande system, utan att radera dina egna grejor (om du inte väljer något annat).

Ursprungligen av kenjon:

Japp, den installeras över ditt nuvarande system, utan att radera dina egna grejor (om du inte väljer något annat).

Även om man två olika diskar eller partioner? Då verkar det vara smidigare än jag trodde. Om man ska backupa med Timemachine hur kommer den reagera om det? Om man ska passa på att byta namn till nåt passande än Untitled..hur kommer det reagera?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-11 16:04

Under installationen får du välja vilken disk du vill installera på.
Byta namn på hårddisken kan du göra nu direkt, bara klicka på namnet (när den är markerad) och skriv något annat.

Ursprungligen av kenjon:

Under installationen får du välja vilken disk du vill installera på.
Byta namn på hårddisken kan du göra nu direkt, bara klicka på namnet (när den är markerad) och skriv något annat.

Så även om skulle vilja byta namn bara för att då skulle den ändå kunna skriva över min befintliga så man slipper att installera återställa program, filer och dokumenten mm?

Läste dessutom att OS X kommer att släppas i juli.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-12 16:29
Ursprungligen av madeinswe_91:

Så även om skulle vilja byta namn bara för att då skulle den ändå kunna skriva över min befintliga så man slipper att installera återställa program, filer och dokumenten mm?

Läste dessutom att OS X kommer att släppas i juli.

Om du avser namnet på hårddisken, så ja, det är inga problem.

Om man är ute efter ett bergslejon så får man räkna med att man har ett berg att bestiga först ..

Ursprungligen av gotfredsen:

Om man är ute efter ett bergslejon så får man räkna med att man har ett berg att bestiga först ..

Jag tycker det rullar på riktigt bra. Bara ett par program som fungerar dåligt för mig (T.ex Skype).

Årets överdrift. Eller är min herre från Göteborg?

Instämmer och har egentligen inte haft något problem med de olika programmen som finns installerat.

1
Bevaka tråden