Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport extreme och Telia smart

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hoppas på en kunnig själ här.

Har googlat mig runt i 2 veckor och allt jag har kommit fram till är att kombinationen airport extreme tillsammans med Telia smart thomson router/modem inte lirar så bra ihop.

Det jag vill åt är att kunna spela upp filmer från min externa hårddisk till mina Apple tv (2 generationen, JB) utan att datorn ska behöva vara på. Sen har jag också fått för mig att AE är stabilare och snabbare över det trådlösa.

Är detta möjligt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-10 21:29

Ska du streama filmerna behöver du ju ha ett program snurrande som skickar ut filmen till dej, och detta behöver ju en dator av något slag.
Ska du bara dela ut disken så du kan ladda filmerna till en extern dator, är det nog inget större problem. Du behöver nog sätta upp Port Fwd på din router, om Telia tillåter det i Thomson. Annars får du byta till ett annat modem.

Apple tv:n läser ju av hårddisken, då den blir en mediaspelare i sammanhanget. Så där borde ju datorn kunna försvinna ur ekvationen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-11 09:19

Nej, den läser väl bara av iTunesbiblioteket som ligger på en hemmadelad dator...?
Men det finns inget program för den än som kan streama vad jag vet. Kanske på JB-sidan...

1
Bevaka tråden