Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpt begagnad MacBook och behöver lite hjälp!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Degeberga
  • 2012-06-10 11:59

Har ÄNTLIGEN skaffat mig en MacBook dock beg. men den är helt OK tycker jag! Har problem som jag inte klarar av att lösa eftersom jag är nybörjare när det gäller datorer ( JA, det finns sådana som är det fortfarande!!!), vill ha den helt tömd på den förra ägarens "prylar" och göra den helt till min egen, måste jag då tömma den helt till fabriksinställning och göra en ny installation? OCH hur gör man det?! Väldigt tacksam för hjälp!

Lättast är så klart att du gör en total ominstallation av datorn. För detta behöver du ha installationsskivorna (om den inte kör senaste 10.7 Lion). Har du dessa tillgängliga?

  • Medlem
  • Degeberga
  • 2012-06-10 12:06

Har skivorna, även Lion.7!

Du har inte skrivit vilken modell/specifikation det är.

Är det CoreDuo skulle jag inte installera Lion, är det en snabbare Core2Duo med 4GB skulle jag göra det.

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Är det CoreDuo skulle jag inte installera Lion, är det en snabbare Core2Duo med 4GB skulle jag göra det.

Är det en Core Duo så går det inte att installera Lion.

  • Medlem
  • Degeberga
  • 2012-06-10 12:11

Det är Core2Duo med 4GB och Lion funkar bra!

Ursprungligen av Masart:

Det är Core2Duo med 4GB och Lion funkar bra!

Ren nyinstallation efter formaterad hårddisk så bestämmer du själv användarnamn och vad du vill ha, inget gammalt skräp.

Välkommen till en trevligare värld!

  • Medlem
  • Degeberga
  • 2012-06-10 12:18

Ok, då får jag försöka mig på det! Tack för svar;)

Ursprungligen av Masart:

Ok, då får jag försöka mig på det! Tack för svar;)

Lite hjälp på traven: