Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Insticksfilsfel

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett ovanligt svårfixat problem här tycks det som.
Det började för någon månad sedan då Safari inte längre ville visa vissa video-klipp, t.ex. slutade youtube att fungera.
Jag kunde inte hitta något fel, så jag installerade Crome och med den så gick det bra, ...ett tag.
När sedan Crome (eller Firefox) också började få problem med video's så tänkte jag att det kanske var dax för en ominstallation, så jag körde över min gamla Lion med en ny hämtning via Appstore. Denna installation valde jag att behålla mitt gamla användarkonto. Det gjorde ingen skillnad, after att ha installerat Java och Flash så var det likadant som innan ominstallationen.

Jag tänkte att det kanske var nått skrutt kvar sedan innan ominstallationen som hängt med in i den nya. Så jag passar på att köpa ny fin 520 Intel-SSD och gör en ny Snow Leopard installation och sedan uppdaterar till Lion. Lade in uppdateringar, Java och Flash. Samma sak igen, det går helt enkelt inte att se alla videos. Nu funkar faktiskt youtube, men Svtplay.se, Feber.se och Hamnen TV fungerar inte!
Detta är en Mac Pro 2008, gjorde den rena installationen med bara den nya SSD'n i, så jag kan för allt i världen inte förstå varför det inte går att få datorn ok igen.
T.ex. så ger videos på Hamnen.se ingen bild i Safari, medan Firefox får meddelandet: Insticksmodulen Adobe Flash har krashat. Crome visar ingen bild men jag hör ljudet i klippen.

Vad kan ha hänt med min dator?

  • Medlem
  • 2012-06-09 11:19

Kan det vara nån korrupt plist för Flash?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-09 11:22

Testat att under Visa-Info sätta programmet (Safari-Firefox) i 32bitsläge?

  • Medlem
  • Härryda
  • 2012-06-09 21:32

Jag har också problmed med Falsh insticksfiler. Det tar ca 60% av min CPU och gör allt segt och jag får ofta se "badbollen" på vanliga hemisdor. Någon som har en lösning på problemet?

  • Medlem
  • Härryda
  • 2012-06-09 22:00

Tack, visst blir kan man påverka det på detta sätt. Men jag har inte haft problemet förre nu, allt har flyttigt på utan problem och det är nu det börjar sega. Undrar varför det har blivit så helt plötsligt?

1
Bevaka tråden