Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätadapter till Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-06-09 16:50

Jo, det är så att nätadaptern till min Airport Extreme (modell A1143) har dukat under och jag behöver en ny. Och det har visat sig inte helt toklätt att få itag på en. Var inne på Kjell o Co och köpte en som jag hade höga hopp om att den skulle passa. Men det visade sig att kontakten var nån halv millimeter för stor. Det är inte svårt att hitta adaptrar med rätt Volt och ampere men själva pluggen verkar vara ganska ovanlig. Jag har inget skjutmått men ytterdiametern verkar vara 5 mm och inner 2,5mm.

Det finns original och tredjeparts att köpa, men jag har bara hittat dom i USA och att betala fraktkostnaden och dessutom vänta i 2 veckor känns inte så kul.

Är det någon som vet var man kan köpa en på närmare håll? Original eller kompatibel!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-06-09 20:15

Kan du inte köpa en tredjepartsadapter och använda kontakten från originaladaptern? (fram med lödpennan..)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-06-09 20:22

Ah, det är ju en idé! Är dock helt sorgligt kass på att löda men jag kanske kan ragga upp nån kunnig kamrat till jobbet

Men det skulle ändå kännas bäst att köpa en sprillans...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-06-09 22:02

Äh, vadå löda föressten. Jag blev otålig och klippte helt sonika av kablarna och tvinnade på orignal-kontakten på min kjell o co-adapter. Funkade kanon.

El-säkerhet som en man

1
Bevaka tråden