Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Interna ljudkortet slutar fungera

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag dras med ett skumt problem. Min MBP (Early 2011) interna ljudkort slutar spontant fungera, typ en gång i veckan. Brukar märka det när jag sitter och surfar eller så och behöver spela upp något.

Det som jag menar med att det slutar funka är att det ser ut precis som vanligt i systeminställningarna men jag får ingen output i varken högtalare eller hörlursuttaget. Ibland så kan det till och med låsa sig så att datorn tror jag har hörlurar inkopplade eller tvärtom när så inte är fallet. Har jag mitt externa ljudkort ikopplat så fungerar det hur bra som helst (dock inte det interna). Vill jag få tillbaka ljudet i interna ljudkortet så måste jag starta om datorn.

För att försöka lösa problemet har jag gjort rena installationer utan att installera extra hårdvara (har hört att viss externa ljudkort kan vara bråkiga t ex).

Jag har lämnat in datorn på service för det här två gånger och ska göra det igen nu på måndag, men jag tänkte kolla först om ni visste någon lösning på mitt problem

Senast redigerat 2012-06-09 05:47
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-08 23:50

Damm i hörlursuttaget? Försök rensa med en tandpetare.

Ursprungligen av kenjon:

Damm i hörlursuttaget? Försök rensa med en tandpetare.

Inget damm i hörlursuttaget. Moderkortet har bytts ut två gånger.

1
Bevaka tråden