Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkronisera bokmärken mellan webbläsare?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle gänra vilja att mina bokmärken synkas mellan Safari och Firefox automatiskt. Finns det ngt sätt att göra detta utan allt för mycket knackande i Terminalen?

Tack på förhand,

Jacob

Jag har köpt Bookit sedan några år tillbaka för det ändamålet och det har fungerat rätt ok.

Typ ett sådant program jag letade efter. Tack!

  • Medlem
  • 2007-11-10 14:17

Kan tipsa om Delicious. Då kan man nå sina bokmärken vilkan dator man än sitter på. Det finns bra plug-ins till Firefox för att använda det, vet inte hur stödet i Safari ser ut dock.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-11-10 14:41

En annan variant är http://allbrowserbookmarks.com/

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-06-06 10:24

Väcker liv i en gammal tråd.
Tiderna förändras, och säkert möjligheterna.

Synkning mellan iPad/iPhone och Safari funkar ju utmärkt via iCloud nu förtiden.

Men jag vill få in Google Chrome i samma kedja, då det är min primära webbläsare på Macen.
Någon som vet hur det skulle kunna göras?
Alltså synkronisering åt båda hållen.

/Micke

Xmarks | Bookmark Sync and Search

Den fixar så att jag har samma bokmärken i alla webbläsare (Safari, Firefox, Chrome), både i Macen hemma, och i PCn på jobbet.

Man kan dessutom sätta upp olika profiler, om det t.ex finns vissa bokmärken man bara vill ha hemma, och vissa man bara vill ha på jobbet. (men jag har inte testat den funktionen - jag kör samma överallt)

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-06-06 21:28

Tack, ska genast kolla upp dem.
(men var inte Xmarks "doomed" för inte så länge sedan?)

Ursprungligen av Micke F:

men var inte Xmarks "doomed" för inte så länge sedan?

De blev uppköpta av Last Pass, och då trodde väl några att gratisvarianterna kanske skulle försvinna. Men nu har det gått ganska lång tid, och Xmarks har inte försvunnit ännu, så det lär nog finnas kvar ett tag till.

Någon annan händelse som skulle hota Xmarks existens känner jag inte till.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

De blev uppköpta av Last Pass, och då trodde väl några att gratisvarianterna kanske skulle försvinna. Men nu har det gått ganska lång tid, och Xmarks har inte försvunnit ännu, så det lär nog finnas kvar ett tag till.

Någon annan händelse som skulle hota Xmarks existens känner jag inte till.

Yep, precis. Kör både Xmarks och LastPass, båda tjänsterna fungerar finfint.

Även jag kan lägga ett gott ord för Xmarks.

1
Bevaka tråden