Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari återgår högst upp på sidan...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Okej, försöker bekanta mig med Safari efter att ordlistan till Firefox ej längre utvecklas pga påhopp mot utvecklaren...

Nu till min fråga, hur gör jag för att INTE Safari ska återgå högst upp på sidan då jag backar eller går framåt på sidor? Grymt störande om man tittar på blocket och ska backa och så var man längst ner, men hamnar högst upp igen.

Safari kommer tillbaks till där jag var om jag använder framåt/bakåt på flesta sidor.
På Blocket funkar det som det ska hos mig.

  • Medlem
  • 2012-06-02 11:37

Samma här (det fungerar).
Men sidor skrollas inte ner innan de är helt inlästa, så då jag har dålig kontakt med nätet kan det se ut so att sidan är inläst och att den stannar högst upp. Kan det vara så att dina sidor inte är helt laddade?

Ursprungligen av Baron:

Samma här (det fungerar).
Men sidor skrollas inte ner innan de är helt inlästa, så då jag har dålig kontakt med nätet kan det se ut so att sidan är inläst och att den stannar högst upp. Kan det vara så att dina sidor inte är helt laddade?

Sidorna är helt laddade, så då jag går tillbaka från en annons så hamnar jag högst upp om jag inte håller ner vänster knapp på plattan. =/

Det fungerar för mig också. Väntar du verkligen tillräckligt länge? Kommer "läsar" knappen fram i adressfältet?

Safari återgår högst upp på sidan...

Om jag börjar scrolla efter att jag backat, innan sidan hunnit ladda klart, "glömmer" Safari bort positionen. Irriterande när det är köttiga sidor som dröjer ett slag att ladda. Inget sådant trådskaparen upplever?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-06 11:09

Det kan vara olika på olika sajter också. Jag har för mej att idg.se alltid går tillbaka högst upp, medans 99.se förstås scrollar ner som den ska.

Funkar på alla siter jag testat, inkl. idg.se.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-12 19:01

Hos mig kommer jag nästan alltid högst upp på sidan efter att ha backat. Något man kan göra?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-10-12 22:19
Ursprungligen av xms67:

Hos mig kommer jag nästan alltid högst upp på sidan efter att ha backat. Något man kan göra?

Second that. Irriterande.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-12 23:22
Ursprungligen av g0tr00t:

Okej, försöker bekanta mig med Safari efter att ordlistan till Firefox ej längre utvecklas pga påhopp mot utvecklaren...

v2.9 ute sen förra veckan. Den stora svenska ordlistan
Tack för tipset, nu ska här rättstravas!

  • Medlem
  • 2012-10-14 16:41

Igår uppgraderade jag till ML och då slutade Safari att komma ihåg vart jag var, fast bara på 99.se. Alla andra sidor funkar perfekt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-14 20:44

Finns alltså inget att göra?

1
Bevaka tråden