Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken väska?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-03 10:38

Måste köpa en väska för användning till min bärbara. Någon som vet någon snygg ryggsäck avsedd för detta ändamål? Jo jag tycker att det är viktigt att den är estetisk Får gärna gå att använda som vanlig ryggsäck också.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-03 10:56

Till vilken bärbar? Ibook, pbook ?"?

Jag kör på en kensington "saddlebag" av denna modell ungefär:
http://www.kensington.com/html/2513.html

kanske inte så estetisk, men den är bra som vanlig ryggsäck och man får plats med ganska mycke saker förutom dator..

Har aldrig gillat axelväskor, är osköna att bära om man har med sig mycke saker.

Ibland när man ska ha med extra mycke saker blir de dock 35l Haglöfsväskan istället.. fler fack och mer plats, skönare att bära

edit: passar perfa till min pb12"

Rekommenderar som vanligt Fjällräven Computer Kånken. Bra väska med underbarkvalitet som sväljer tiBöcker och mindre datorer i ett separat fack i ryggen. Förutom detta får man en vanlig Kånkens packvolym fast med lite extra fack och grejor inside. Sväljer lätt en mindre systemkamerautrustning samtidigt med datorn. Sist men inte minst ser det inte ut som en datorväska, så risken att få datorn stulen blir nog lite mindre.

Kostar ca 900 på naturkompaniet, besök deras webb för bilder.

  • Medlem
  • 2003-07-03 13:41

Ryggsäck måste det vara, man får så ont i axeln annars. Fjällräven Departure verkar juste av dem de hade på naturkompaniet.

Köpte min Kensington Saddlebag från AppleStore med Apple-logo.... supersnygg och smart. Man kan bära den både som ryggsäck och axelremsväska.

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Rekommenderar som vanligt Fjällräven Computer Kånken. [...] Sist men inte minst ser det inte ut som en datorväska, så risken att få datorn stulen blir nog lite mindre.

Synd bara att det står COMPUTER med stora bokstäver på dem. Gör det ganska uppenbart vad den innehåller.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-03 17:07

Den bästa datorväska jag haft är utan tvekan min Samsonite Hedgren Extreme.
Sitter som gjuten på ryggen och har gått om fack får allehanda saker.

Finns på dustin och inwarehouse

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelle Sten
Synd bara att det står COMPUTER med stora bokstäver på dem. Gör det ganska uppenbart vad den innehåller.

Haha! Fast vänner till mig brukar efter en stunds fikande uttrycka "Vad står det egentligen på din väska - Fjällräven Computer!?". Fjällräven Kånken som begrepp är så pass invant att man inte reflekterar över att det står Fjällräven Computer istället

Tummen upp för Compu-Kånken, men jag brukar mest ha mina regnkläder i den - väldigt sällan iBooken!!

1
Bevaka tråden