Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alltmer konstig Airport Express, dödförklaring nära...

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den har genomgått olika stadier av sjukdomssympton

1. Under ganska lång tidsperiod ofta tappat kontakt med sina enheter. Men att sätta av och på strömmen har upprättat kontakten
2. Började slå på och av den med hjälp av timer varje morgon, för då visste jag att den skulle fungera fräsch på morgonen. Kanske en dålig idé, för några veckor senare får jag inte kontakt med den alls, det går inte att se den med Airportverktyget trots reseter av enheten. Lyser gult, blinkar grönt vid resetförsök, men återgår till gult strax efter
3. Nu blinkar den bara ultrasnabbt grönt

Kan tillägga att nätverket funkar trådbundet.

Är det bara att köpa ny eller vet nån om man kan göra nåt mera?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-05 13:33

Prova med att resetta den med en TP-kabel inkopplad, om du inte redan gjort det.

Menar du att resetta den med en direkt nätverkskabel från datorn dragen, för att se om datorn?
Den reagerar inte alls på resetförsök längre... Blinka supersnabbt grönt bara

Patienten död. Reklamera till det ställe du köpt Airporten. Som köpare har du via konsumenttjänstlagen rätt att reklamera felaktig utrustning i 3 år från köp. Good luck

Ok, återstår bara begravningen då.
Den är säkert minst 6 år gammal, så det är väl knappast nån idé med reklamation.
Bara att köpa nytt, får väl bli en likadan. Kanske man borde kolla in extreme-alternativet eller vad för andra trevliga trådlösa routrar det finns..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-06-07 09:38
Ursprungligen av Lars-Magnus:

Ok, återstår bara begravningen då.
Den är säkert minst 6 år gammal, så det är väl knappast nån idé med reklamation.
Bara att köpa nytt, får väl bli en likadan. Kanske man borde kolla in extreme-alternativet eller vad för andra trevliga trådlösa routrar det finns..

Kan vara en felande kondensator. Airport Express är känd för att en tidigare årgång lider av detta.

Ursprungligen av frazze:

Kan vara en felande kondensator. Airport Express är känd för att en tidigare årgång lider av detta.

Kan nog stämma, hade en tidig Airport Express som dog efter 4-5 år också, bara att köpa ny.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2012-06-07 07:36

Efter att ha begravt Expressen köpte jag en Time Capsule. Ett bra alternativ, 2 TB hårddisk och USB för skrivare som gör alla skrivare till nätverksskrivare

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-06-10 14:27

Min Airport Express beter sig också konstigt, jag försöker få den att koppla upp mot mitt befintliga nätverk så att jag kan streama musik till vardagsrummet där expressen bor. När alla inställningar är gjorda startar den om, men den blir aldrig hittad.
Jag har gjort reset till fabriksinställning, men inget hjälper...
Jag kan göra ett litet lokalt nätverk mellan datorn och expressen, men så fort jag försöker köra över det befintliga nätet så NEJ.

Har fått nytt modem/router av Tele 2 kan det ha betydelse?

Min Airport Express är också 4-5 år och har funkat bra tills nu...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-10 14:59

Funkar den med kabel?
Inga åäö i nätverksnamnet (SSID)?
Testa utan kryptering.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-06-10 15:09

Vet inte hur jag testar med kabel...
Det finns inga åäö eller underliga tecken i nätverksnamnet
Grabben har installerat modemet/routern får kolla med honom när han kommer hem, tror vi använder wpa2 nu.

Ursprungligen av kenjon:

Funkar den med kabel?
Inga åäö i nätverksnamnet (SSID)?
Testa utan kryptering.

Jag tror problemet ligger i routern/modemet från Tele2.

Jag kör med en D-Link DIR-655 och Airport Express kopplad mot det befintliga trådlösa nätet på DIR-655, med WPA2.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-06-10 15:15

Har satt i en ethernetkabel utan resultat, expressen dyker inte upp under nätverk i alla fall.
Nu dök den upp i nätverk/ethernet, men jag vet inte vad jag skall göra sedan...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-10 15:22

Ser du den i iTunes? Det var väl det du hade problem med?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-06-10 15:37

Ser den i iTunes, men den går inte att använda i nätverk står det att:
Antingen är kabeln för Ethernet inte ansluten eller så svarar inte den anslutna enheten.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-10 15:51

Skulle du inte ha den för att skicka musiken till din stereo i vardagsrummet? Vad ska du hitta den i "nätverk" för?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-06-10 15:57

Du har precis rätt, jag vill fortsätta streama musik från övervåningen till vardagsrummet på nedervåningen.
Men eftersom jag fick frågan om den funkar med kabel, så försöker jag avgöra det med en kabel från min MBP.
Alltså jag försöker avhjälpa mitt problem med er fantastiska hjälp;)

Ursprungligen av kenjon:

Skulle du inte ha den för att skicka musiken till din stereo i vardagsrummet? Vad ska du hitta den i "nätverk" för?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-06-10 16:02

Och jo, det fungerar med kabel..

Hur sjutton hittar jag vad som är problemet med mitt Thomson modem/router!?
Skulle man kunna få några kvalificerade tips?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-06-10 18:10

Ändrade krypteringen från WPA2 till WPA personal och tjoho det funkar. Tack för hjälpen på vägen och tack för att Ni finns där ute!
Vad vore jag utan 99 och 99musik;)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-10 18:40

Grattis! Mitt inlägg om kabel var för att utröna om något var fel på Expressen. Likaså tipset att (tillfälligt) slå av krypteringen. Felsökning består av flera steg

1
Bevaka tråden