Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport upptäcks ej

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har ett Webstar modem jag fått från comhem och som är kopplat till ett Airport Express.
Ifall jag kopplar modemet direkt till min MBP så får jag internet men så fort jag kopplar kabeln till Airport Expressen så upptäcker inte datorn internet. Jag hittar inte nånstans där jag kan konfigurera Airporten.

Airporten lyser just nu Oranget ganska länge därefter grönt en sekund därefter slocknar den en sekund och sen börjar det om.

Är det någon som vet vad som kan va felet? Vad krävs för passwords etc ifall man resetar den?
Jag har nämligen inte något admin konto till varken modemet eller till Airporten.

Peace, alfgot

Ursprungligen av drumaeckel:

...Jag hittar inte nånstans där jag kan konfigurera Airporten...

Airport-verktyget (Airport Utility).

Ursprungligen av drumaeckel:

...Vad krävs för passwords etc ifall man resetar den...

Den? Menar du Airporten? Den har inget lösenord om du återställer den.

Berätta gärna också vilken version av OSX du kör, så blir det lättare att ge rätt tips.

Gjorde en återställning med hjälp av reset-knappen så den blinkade grönt snabbt. Men ingenting har förändrats.
Nu lyser den fortfarande lite längre orange sen blinkar den till grönt.

Kör OSX 10.7.4

Om jag återställer den hur hittar datorn då Airporten?
Ja, jag är värdelös på sånt här.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-04 12:31

Gör en reset av din Airport Express och sedan startar du Airport Utility på din dator. Den ska då hitta din Airport Express så du kan ansluta till den för att konfigurera den.

  • Avstängd
  • 2012-06-04 12:50

Som dom säger ovan, men jag har alltid fått koppla expressen med kabel till datorn för första konfigureringen...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-04 14:56
Ursprungligen av LaHe:

Som dom säger ovan, men jag har alltid fått koppla expressen med kabel till datorn för första konfigureringen...

Det ska inte behövas och jag har heller aldrig behövt det. Dock är det väl en sista utväg

  • Avstängd
  • 2012-06-04 14:59
Ursprungligen av zinned:

Det ska inte behövas och jag har heller aldrig behövt det. Dock är det väl en sista utväg

Lite skumt, men jag har alltid fått göra så på mina 6 AP... jag haft/har...

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-04 15:04
Ursprungligen av LaHe:

Lite skumt, men jag har alltid fått göra så på mina 6 AP... jag haft/har...

Jag har aldrig behövt konfigurera med kabeln i. Och har har haft rätt många under årens lopp. För närvarande två.

  • Avstängd
  • 2012-06-04 15:11
Ursprungligen av Konrad:

Jag har aldrig behövt konfigurera med kabeln i. Och har har haft rätt många under årens lopp. För närvarande två.

Vet ej säkert, men kan det vara så att min MP inte har WiFi inbyggt utan går via nätverket till en AP? Spelar iofs ingen rolll då det bara tar nån sec extra på det sättet

Jag har fortfarande inte lyckats lösa mitt problem.
Airporten lyser som det gjorde förut.

Jag har återställt Airporten och sedan då försökt ställa in den med hjälp av "Airport-verktyg". Om jag under Arkiv -> Ställ in annan.. försöker ställa in airporten där fungerar det inte. Jag har försökt på med Ip-adress där och "Basstation + dom 6 sista siffrorna i Airport-ID't" som adress och "public" som lösenord men inget fungerar.

Jag hittar verkligen inte var jag varken kan ställa in Airporten eller heller hur jag ska kunna göra det. Har försökt använda mig av alla guider jag hittar på apple.com och google. Ingenting hjälper mig.

Förslag, någon?

1
Bevaka tråden