Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fotbolls-EM 2012

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2012-06-04 11:27

Det finns ingen tråd om fotbolls-EM, men nog måste det väl finna fler än jag som är intresserade? EM börjar på fredag, 8 juni, och Sverige spelar sin första match mot en av värdnationerna, Ukraina, om en vecka måndagen 11 juni.

Hur tror ni att det går? Jag tror att Sverige spelar oavgjort mot Ukraina och England och sen, tyvärr, förlorar sista matchen mot Frankrike och att vi som bäst blir trea i gruppen och därmed är utslagna. Förhoppningsvis har jag fel. Sverige har ju faktiskt imponerat i de matcher jag sett dem i år (särskilt mot Kroatien) med ett snabbt, intelligent och vårdat anfallsspel. Vi har bra spelare i alla lagdelar och kan vi bara få ihop försvarsspelet så kanske vi kan överraska i vår tuffa grupp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-04 12:08

Jag tror som du, att Sverige inte tar sig ur gruppspelet.

Lyckas de dock skapa ytor för Zlatan så finns chansen, annars icke. Hoppas dock på att England går långt, kanske t o m en final. Det unnar man den gode Roy!

Senast redigerat 2012-06-04 12:33
  • Medlem
  • 2012-06-04 14:08
Ursprungligen av zinned:

Jag tror som du, att Sverige inte tar sig ur gruppspelet.

Lyckas de dock skapa ytor för Zlatan så finns chansen, annars icke. Hoppas dock på att England går långt, kanske t o m en final. Det unnar man den gode Roy!

Jag har länge sympatiserat med Woy, men det känns som om han gjort ett stort misstag som han inte ens vågar stå för när han tar ut John Terry, misstänkt för rasism, och inte tar ut Rio Ferdinand, bror till den (Anton F) som blivit rasistpåhoppad av John Terry, i truppen och skyller på sportsliga grunder. När nu Cahill blev skadad och han ersätts av en reserv i Liverpool istf Ferdinand med 81 landskamper så är det bara fegt och korkat tycker jag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-04 15:09
Ursprungligen av Giggs:

Jag har länge sympatiserat med Woy, men det känns som om han gjort ett stort misstag som han inte ens vågar stå för när han tar ut John Terry, misstänkt för rasism, och inte tar ut Rio Ferdinand, bror till den (Anton F) som blivit rasistpåhoppad av John Terry, i truppen och skyller på sportsliga grunder. När nu Cahill blev skadad och han ersätts av en reserv i Liverpool istf Ferdinand med 81 landskamper så är det bara fegt och korkat tycker jag.

Vad menar du, varför skulle Roy inte kunna ta ut John Terry och samtidigt neka Rio? Roy behöver väl inte lägga någon som helst vikt vid dessa anklagelser när han ska ta ut truppen. Om, och jag säger OM, han skulle anse att det har betydelse så är det väl för att ha en mer homogen trupp och då föredrar att neka Rio istället för att neka John.

  • Medlem
  • 2012-06-04 22:21
Ursprungligen av zinned:

Vad menar du, varför skulle Roy inte kunna ta ut John Terry och samtidigt neka Rio? Roy behöver väl inte lägga någon som helst vikt vid dessa anklagelser när han ska ta ut truppen. Om, och jag säger OM, han skulle anse att det har betydelse så är det väl för att ha en mer homogen trupp och då föredrar att neka Rio istället för att neka John.

Han påstod att det var på sportsliga grunder som han inte tog ut Ferdinand. Det argumentet faller ju när han kallar in en reserv från Liverpool när Cahill blev skadad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-05 09:50
Ursprungligen av Giggs:

Han påstod att det var på sportsliga grunder som han inte tog ut Ferdinand. Det argumentet faller ju när han kallar in en reserv från Liverpool när Cahill blev skadad.

Det kan ju vara så, eller att Roy ser annat i Rio kontra Liverpool-spelaren.

England - Spanien i final.

Jag tror att Sverige och England går vidare från gruppen. Sedan blir det tuffare mot Spanien/Italien i kvartsfinalen.

Jag håller Tyskland som favorit efter Sverige. Inga konstigheter.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-04 23:11

Tror inte England går speciellt långt, vilket gör att Sverige tar sig vidare.

Själv kommer man sitta på plats när detta händer

Tror inte på att England och Sverige går vidare efter gruppspel, England pga många skadade spelare och Sverige på dåligt sammanhållning i laget.

Mina favoriter är Tyskland – Holland och Italien och Spanien. Två Jokrar i spelet är Polen och Ukraina. Polen pga att Polen spelade mycket bra mot Tyskland i VM samt att många av polska spelare spelar i Tyska ligan! Ukraina betydligt svårare men kan mycket väl överraska oss.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-05 17:09

Tyskland, det känns som att det har spelare för ett EM-guld, de är grymt sugna efter att inte ha räckt hela vägen sista EM & WM-tuneringarna. Sverige är det givet att jag hoppas på men det ska mycket till, allt måste stämma men vem drömmer inte om ett nytt VM 94 lag

Edit: bubblare, någon gång måste ju England lyckas knipa ett guld igen.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-06-06 21:58

Med lite tur och dagsform tar sig Sverige vidare till kvarten, men där kommer man åka ur, är mitt tips. Tyskland vinner. Skulle vara kul om England vann, men det känns väl inte helt realistiskt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-06 23:49

Sverige vidare till kvarten? Det finns inte på kartan i min värld.

De har en backlinje som skulle passat i FC Z. Mellberg är helt passé och sedan är där Granqvist, tillåt mig småle. Lustig är en välmenande tunnis men håller inte heller han vettig landslagsklass. Det är helt enkelt så att Sverige är bottenskrapet i EM. Klart det hade varit kul om det hade gått bra för Sverige men med endast en spelare i världsklass så duger det helt enkelt inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-07 08:33

Man behöver inte ha ett lag av endast världsklasspelare. Är det någon gång Sverige ska gå långt är det i år med många spelar i absolut toppform.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-07 10:07
Ursprungligen av zappee:

Man behöver inte ha ett lag av endast världsklasspelare. Är det någon gång Sverige ska gå långt är det i år med många spelar i absolut toppform.

Givetvis inte, det har du rätt i.

Dock så räcker det inte med Zlatan, han kan inte göra allt själv. I mina ögon finns det egentligen bara Sebastian Larsson, förutom Zlatan, som håller hög klass. Under dessa två herrar finns det ett helt gäng med spelare som kan blixtra till och leverera ordentligt men det är alldeles för ostabilt, de kan nå en hög högstanivå men har en alldeles för låg lägstanivå.

En Hysén som inte lägger mål i Blåvitt, en Elmander som knappt hinner repa sig från skada och på det en Zlatan som alla måste passa till för att han ska göra alla mål.... Nae, frågan är om vi ens slår England i år.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-07 21:19

Källström och Elm är alltid farliga, likaså Toivonen.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-08 08:08

Sverige - Ukraina i final.

Bollen är rund.

Sverige slår Ukraina och England och förlorar mot Frankrike. England är alltid överskattade, har ju inte åstadkommit nåt sen 1966. Ukraina har inget namnkunnigt lag, men har fördel av hemmaplan. Räcker dock inte för att gå vidare. Frankrike har ett bra lag på papperet, men kan dom få det att funka i realiteten? Jag tror det. Frankrike och Sverige går vidare. Sverige kanske, kanske går till semi, men där tar det stopp.

Tror inte att vi går längre än gruppspel, för sedan skulle Sverige möta Holland och Tyskland där får vi stryk!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-06-14 17:55

Tänk så fel det blir Sverige sist i gruppen är mitt tips, inte en enda poäng, och det blir kanske till och med sämst i EM eftersom Sverige inte kommer göra fler mål i gruppen nu. Så, gruppen slutar:
Frankrike på 7 poäng och 7-1 i målskillnad
Ukraina på 6 poäng och 5-4 i målskillnad
England på 4 poäng och 4-3 i målskillnad
Sverige på 0 poäng och 1-7 i målskillnad

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-14 19:26
Ursprungligen av bollman:

Tänk så fel det blir Sverige sist i gruppen är mitt tips, inte en enda poäng, och det blir kanske till och med sämst i EM eftersom Sverige inte kommer göra fler mål i gruppen nu. Så, gruppen slutar:
Frankrike på 7 poäng och 7-1 i målskillnad
Ukraina på 6 poäng och 5-4 i målskillnad
England på 4 poäng och 4-3 i målskillnad
Sverige på 0 poäng och 1-7 i målskillnad

Inte riktigt

Frankrike 7
Sverige 4
England 4
Ukraina 3

Ursprungligen av zappee:

Inte riktigt

Frankrike 7
Sverige 4
England 4
Ukraina 3

Önsketänkande.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-14 20:15
Ursprungligen av PeeMaN:

Önsketänkande.

Givetvis, men England är inte speciellt bra om Sverige kommer upp i normalt spel.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-20 13:08
Ursprungligen av bollman:

Det blev lite fler mål i matchen än vad jag räknade med, men som jag sa; Sverige blir enda laget utan poäng när turneringen summeras.

Vad tyst du blev nu?

Ursprungligen av zappee:

Inte riktigt

Frankrike 7
Sverige 4
England 4
Ukraina 3

Okej, lite önsketänkande men inte långt ifrån! Med Majstorovic i försvaret hade de enkla missarna varit borta och vi hade gått vidare.

Efter 5 underbara dagar i Kiev, trots att vi åkte ute, kan jag bara säga svenska fans är underbar. 18000 tog över Kiev totalt och stämningen efter vinsten igår var magisk.

Ser bra ut för framtiden och med ett mer samspelt försvar så blir VM-kvalet enkelt.

För övrigt så vinner Tyskland EM, resten har underpresterat.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-06-14 20:25
Ursprungligen av bollman:

Tänk så fel det blir Sverige sist i gruppen är mitt tips, inte en enda poäng, och det blir kanske till och med sämst i EM eftersom Sverige inte kommer göra fler mål i gruppen nu. Så, gruppen slutar:
Frankrike på 7 poäng och 7-1 i målskillnad
Ukraina på 6 poäng och 5-4 i målskillnad
England på 4 poäng och 4-3 i målskillnad
Sverige på 0 poäng och 1-7 i målskillnad

Intressant att du tror att det kommer att göras fler mål än det kommer att släppas in.

Jag tror att Ukraina går vidare och sen står det mellan Sverige och England. Jag tror att Frankrike är sämre än de flesta tror.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-14 20:28
Ursprungligen av AndyK:

Intressant att du tror att det kommer att göras fler mål än det kommer att släppas in.

Jag tror att Ukraina går vidare och sen står det mellan Sverige och England. Jag tror att Frankrike är sämre än de flesta tror.

Jag tror tvärtom, Frankrike har ett galet offensivt spel, England däremot är överskattade som vanligt. Det är väl typ Hart och Gerrard som är bra.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-06-15 19:00
Ursprungligen av AndyK:

Intressant att du tror att det kommer att göras fler mål än det kommer att släppas in.

Jag tror att Ukraina går vidare och sen står det mellan Sverige och England. Jag tror att Frankrike är sämre än de flesta tror.

Jaja, det var sent och jag glömde lägga ihop, jag försökte hålla 4 matcher och 2 gamla matcher i huvudet

Bevaka tråden