Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Påstådda delar från nästa iPhone läckta

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

iPhone 4/4s är ju världens snyggaste lur alla kategorier. Man blir nog inte adlad om man sätter ihop fula saker :-D.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-05-30 15:33

Ja, som sagt, smaken är som baken, men jag vet att jag inte är ensam om att ogilla iPhone 4/4S utseende och ergonomi.

Å andra sidan finns det dom som tycker sådant här är snyggt :-D. Men dom flesta som har såna här bryr sig inte om estetik - inte i samma utsträckning som Apple-konsumenter i alla fall.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-05-30 16:05

Förlåt att jag förstör din bubbla, men de flesta som köpt en iPhone har _inte_ gjort det för de tycker den är den snyggaste telefonen...

Det är klart dom har :-D. Vad skulle det annars vara? Hur tror du en typisk iPhoen-köpare ser ut/är? Nördar som oss här på 99? Vet du inte om att dom flesta ev dessa miljontals iPhone-köpare inte har en susning om allt det där omkring Apple etc? Dom köper den för att den är cool och fruktansvärt snygg. Så klart.

Ursprungligen av bollman:

Förlåt att jag förstör din bubbla, men de flesta som köpt en iPhone har _inte_ gjort det för de tycker den är den snyggaste telefonen...

Visuellt är 4an bra, ergonomiskt är den en mardröm. Halare rackare får man leta efter.

Ursprungligen av eskimo:

Visuellt är 4an bra, ergonomiskt är den en mardröm. Halare rackare får man leta efter.

En lagom repig 3G/3GS är utan tvekan halare än en 4/4S. Min 3G slant ur handen ett flertal gånger. 4:an har inte gjort det en enda gång.

Kan hålla med om att 4:an är hårdare att hålla i med sina kanter, men det är även dom som gör att det är lättare att hålla den. Glasskivan på baksidan ger väldigt bra grepp mot lite fuktig hud.

Jag tycker också iPhone 4 är ett designmässigt mästerverk och nästa verkar bli ännu bättre!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-30 16:25

I, for one, welcome our new Micro-USB docking overlords...

Ursprungligen av alamode:

I, for one, welcome our new Micro-USB docking overlords... [ATTACH="CONFIG"]33280[/ATTACH]

Det där ser väl inte ut som micro-USB?

Fler läckor, denna gång detaljerade ritningar över nästa modell: Schematic Purportedly Shows Next-Generation iPhone Front Panel Design with 4-Inch Display - Mac Rumors

Jag har hela tiden varit inställd på ny modell i höst, och inga nya rykten har sagt något annat ännu, men den här lavinen av läckor redan nu får mig att fundera ett slag... är det inte lite tidigt med alla dessa läckor?

Realistiska pappersritningar kan ju nästan vem som helst yxa ihop som har lite tid över och en plotterprinter :-). Det är tyngre med bilder på objekt - att bygga fake-modeller är svårare och kräver enorm tid och verktyg etc.

Ursprungligen av Adrian B:

Fler läckor, denna gång detaljerade ritningar över nästa modell: Schematic Purportedly Shows Next-Generation iPhone Front Panel Design with 4-Inch Display - Mac Rumors

Jag har hela tiden varit inställd på ny modell i höst, och inga nya rykten har sagt något annat ännu, men den här lavinen av läckor redan nu får mig att fundera ett slag... är det inte lite tidigt med alla dessa läckor?

Ursprungligen av Zimmerman:

Realistiska pappersritningar kan ju nästan vem som helst yxa ihop som har lite tid över och en plotterprinter :-). Det är tyngre med bilder på objekt - att bygga fake-modeller är svårare och kräver enorm tid och verktyg etc.

Visst är det så, det håller jag med om. Så mycket hänger på om de kommer från en källa som är trovärdig eller om de som är lite mera insatta kan hitta information i ritningarna som rimligtvis bara kan komma från insatta källor.

Men om man kliver tillbaka lite och ser på det med perspektiv så har förvånansvärt mycket av den här typen av källor från produktionskedjan visat sig vara äkta. Inför varje ny stor release som iPhone 4S och nya iPad har ett antal komponenter läckt som senare visat sig vara helt riktiga när iFixit eller andra plockat isär prylarna.

Men det är förstås vettigt att alltid ha en lätt skeptisk attityd, fejkade rykten förekommer förstås, om än inte så fasligt ofta på sistone.

Jag lutar åt att ritningarna är äkta, men jag själv skulle kunna göra dom på ett par timmar och jag har tillgång till en fin printplotter också :-D.
När det gäller att bedöma källor så är jag helt nollställd - det är ju för det mesta asiatiska källor och jag - som dom flesta - vet absolut ingenting om dom. Vi kan bara tolka västerländska (amerikanska) analyser av dessa källor och ibland tror jag inte dessa amerikanska "experter" heller egentligen har en susning om dessa asiatiska källors kaliber :-D.
Magkänsla - det är allt man har. Och det har visat sig - som du säger - att många tidigare avslöjande dokument vid tidigare släpp har stämt.
Man bör dock inte glömma att samma amerikanska sajter som tolkar dessa asiatiska läckor också vräker ur sig en hel del tramsigheter om att Apple ska köpa upp tyska TV-tillverkare m.m. :-D. Flödet är allt från rena dumheterna till plausibla rön - från samma kanaler/sajter. Klart man är skeptisk :-D.
Det är ju kul dock - för mig en slags lek med informationsflödet och sannolikhetsanalys. När det gäller ritningarna så har jag (har tidigare sysslat en del med ritningslära och känner två verktygsmakare - höll på att bli verktygsmakare själv för läääänge sedan) djuptittat på dom och jag hittar inga konstigheter. OM det är en bluff så är det en konstruktionsingenjör som gjort dom (det finns en hel del regler när det gäller ritningar och dom är idag helt globala). Så - jag tror att det är riktiga ritningar. På en iPhone? Det är mycket troligt. På den modell som släpps? Inte en susning egentligen...kanske...kan vara en av många skisser, modeller, tester. Plausibelt är dock - för mig - att nya iPhone blir med 16:9-skärm och då måste man göra luren lite längre ty homeknapp ska vara kvar - jag tror man väljer att lägga på pixlar på skärmens bredsida (lurens höjd) - man ändrar inte pixeldensitet.

Ursprungligen av Adrian B:

Visst är det så, det håller jag med om. Så mycket hänger på om de kommer från en källa som är trovärdig eller om de som är lite mera insatta kan hitta information i ritningarna som rimligtvis bara kan komma från insatta källor.

Men om man kliver tillbaka lite och ser på det med perspektiv så har förvånansvärt mycket av den här typen av källor från produktionskedjan visat sig vara äkta. Inför varje ny stor release som iPhone 4S och nya iPad har ett antal komponenter läckt som senare visat sig vara helt riktiga när iFixit eller andra plockat isär prylarna.

Men det är förstås vettigt att alltid ha en lätt skeptisk attityd, fejkade rykten förekommer förstås, om än inte så fasligt ofta på sistone.

Precis Adrian. Det är lite väl tidigt för allt det här för att telefonen ska ligga så långt fram i tiden. Jag tror på en ny iphone på WWDC12.

Jag uppdaterade artikeln med en bild på ritningen samt en hänvisning till Jeremy Horwitz (iLounge) rykte från i början av maj om en längre telefon. Personligen har jag svårt att se att fördelarna skulle överväga nackdelarna med en längre telefon. Känns spontant osmidigt.

Finns det något som pekar på att den blir längre. Den kanske bara blir smalare och tunnare?

Ursprungligen av Macaddict:

Finns det något som pekar på att den blir längre. Den kanske bara blir smalare och tunnare?

Alla bilder pekar på att den blir längre men behåller bredden.

Ursprungligen av Capeman:

Alla bilder pekar på att den blir längre men behåller bredden.

Jo jag tror också det. Vore dumt att göra displayen smalare.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-05-30 22:44

Kontrollerad läcka för att hitta den och täppa den?

Artikel: Påstådda delar från nästa iPhone läckta [uppdaterad]

Är jag den enda som reflekterar på värmeutveckling med en sådan här design? iPhone 4/4S glassbaksida skyddar ju till en viss del mot värmen från CPUn men en unibody design utan glassbaksida kommer ju leda värmen rätt i handen.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-05-31 07:39
Ursprungligen av gotfredsen:

Är jag den enda som reflekterar på värmeutveckling med en sådan här design? iPhone 4/4S glassbaksida skyddar ju till en viss del mot värmen från CPUn men en unibody design utan glassbaksida kommer ju leda värmen rätt i handen.

Det är väl precis så dom vill att det ska fungera, att metallskalet ska leda ut och fördela värmen över en större yta för att slippa överhettning på insidan. Det finns många som har fått upp den här trista skärmbilden när dom kör GPS, internetdelning och annat samtidigt.

Ursprungligen av gotfredsen:

Är jag den enda som reflekterar på värmeutveckling med en sådan här design? iPhone 4/4S glassbaksida skyddar ju till en viss del mot värmen från CPUn men en unibody design utan glassbaksida kommer ju leda värmen rätt i handen.

Vart är denna glassbaksida du talar om?
Min är då i glas

Bevaka tråden