Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Airport och nätverk

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har idag ett Thomson modem/router från BBB med trådlöst nätverk.
Dock hade den för dålig signalstyrka på de trådlösa, samt för dålig hastighet att streama HD film till min WD box i tv rummet så jag skaffa en ny netgear router med vassare signalstyrka.
Men det blev tyvärr lika kasst som med den första, dock funka streamingen klockrent.

Nu till problemet, jag skickar musiken trådlöst till en Airport i vardagsrummet. Har 3 st enheter anslutna via "Remote" appen i itunes. 2 st iphone och en Pad.

Köra remote funkar skitbra tills någon av telefonerna t.ex går in på facebook, då tappar airporten ALLT! Slocknar och börjar blinka gult. Måste bryta strömmen, starta om den samt gå in i itunes och återigen "bocka i" airporten som extra högtalare.

Inga problem med Padden, men telefonerna strular direkt.

Ska man satsa på en ny Airport extreme router och slopa den andra helt? Mac produkter pratar kanske bäst med andra mac produkter?

Behöver hjälp, tar hårt på tålamodet!!

Ingen som har några tips?

  • Avstängd
  • 2012-05-30 08:16

Verkar mer som det är tjockt på kanalerna du använder... kanske grannar ligger på samma... och tar "kraft" ?

Prova byt WiFi-kanal på Netgear routern.
Antar att du kopplat in Netgear med kabel till Thomson?

Jo, den är kopplad med kabel...
En annan sak jag funderar över är larmet, har installerat securitas direkt trådlösa här hemma, kan den ligga och bråka på liknande kanaler? Vill minnas att problemen fanns faktiskt inte innan den installerades.

  • Avstängd
  • 2012-05-30 23:14
Ursprungligen av micke339:

Jo, den är kopplad med kabel...
En annan sak jag funderar över är larmet, har installerat securitas direkt trådlösa här hemma, kan den ligga och bråka på liknande kanaler? Vill minnas att problemen fanns faktiskt inte innan den installerades.

Finns mycket i hemmet som kan störa WiFi, gamla kyl-och frysar, gamla brödrostar och microvågsugnar bara för att nämna några, samt annan utrustning som genererar "microvågor"

Ursprungligen av LaHe:

Finns mycket i hemmet som kan störa WiFi, gamla kyl-och frysar, gamla brödrostar och microvågsugnar bara för att nämna några, samt annan utrustning som genererar "microvågor"

Kan nog stämma, men i detta fallet är de ganska skummt att de bara bryter när någon surfar via iphonarna! Kan funka i dagar med musiken över airplayen sålänge ingen rör något!

  • Avstängd
  • 2012-05-31 06:50
Ursprungligen av micke339:

Kan nog stämma, men i detta fallet är de ganska skummt att de bara bryter när någon surfar via iphonarna! Kan funka i dagar med musiken över airplayen sålänge ingen rör något!

Inte alls skumt om det är fullt på den kanalen du använder och sedan börjar surfa blir det överfullt.. byt till annan kanal på netgear routern, en 3-4 steg från vad du har nu

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-30 22:21

Visst kan den.... kan du inte plocka ur batterierna till givarna/centralenheten och testa?

Ursprungligen av kenjon:

Visst kan den.... kan du inte plocka ur batterierna till givarna/centralenheten och testa?

Nja... tror de får felkod direkt till larmcentralen då!

Men om man byter kanal så ligger väl fortfarande alla enheter på samma igen? Eller man delar upp de?

  • Avstängd
  • 2012-05-31 21:10
Ursprungligen av micke339:

Men om man byter kanal så ligger väl fortfarande alla enheter på samma igen? Eller man delar upp de?

Angav du någon kanal i enheterna när du anslöt första gången?

Du kanske får välja WiFi namn och lösen igen men troligen inte.

1
Bevaka tråden