Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam uppstart på ny Macbook Air

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-30 18:11

Haft en sprillans air med maxade processorn i 2 dagar nu, men varför tar det några sekunder extra för den att "vakna till" när jag fäller upp locket? Är det för att jag har pappret man fick med, mellan skärmen och tangenterna, att den blockerar nån slags sensor?

Ursprungligen av avaris:

Haft en sprillans air med maxade processorn i 2 dagar nu, men varför tar det några sekunder extra för den att "vakna till" när jag fäller upp locket? Är det för att jag har pappret man fick med, mellan skärmen och tangenterna, att den blockerar nån slags sensor?

MacBook Air (Late 2010) och senare går efter en timmes viloläge ner i standbyläge. Detta innebär att datorn är näst intill helt avstängd.

När datorn "vaknar" i standbyläge kan den inte läsa från RAM, eftersom det är avstängt. Datorn läser istället information från SSDn - därav fördröjningen på några sekunder.

Standbyläget är det som gör att Airen har batteritid i "instant-on-läge" på 30 dagar.

MacBook Air (Late 2010) and later: About standby mode

1
Bevaka tråden